دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن شنبه شب در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات اخیر آمریکا به سوریه و عراق اعلام کرد، اقدامات ایالات متحده منطقه را به درگیری گسترده‌تر می‌کشاند.

انصارالله: اقدامات آمریکا منطقه را به درگیری گسترده‌تر می‌کشاند

به گزارش قدس آنلاین در بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصارالله آمده است: تجاوز نظامی به عراق و سوریه در چارچوب حمایت آمریکا از دشمن اسرائیلی برای ادامه جنایات خود علیه مردم فلسطین در غزه انجام گرفت.

انصارالله همچنین اعلام کرد: اقدامات تهاجمی آمریکا منطقه را به درگیری گسترده‌تر می‌کشاند و تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

در این بیانیه آمده است: واشنگتن می توانست به جای هدف قرار دادن کشورها و مردم منطقه، (رژیم) اسرائیل را مجبور کند از تجاوزات خود به مردم فلسطین دست بردارد و محاصره غزه را رفع کند.

دفتر سیاسی انصارالله افزوده است: روایت آمریکا را که به دروغ ادعا می‌کند تجاوز به کشورها و مردم منطقه صرفا یک واکنش است، درحالیکه یک تجاوز آشکار است را رد می‌کنیم.

در پایان این بیانیه آمده است: ما تأکید می‌کنیم که مردم ما حق دارند از خود دفاع کنند و از امنیت و حاکمیت خود در برابر حملات مکرر جنایتکارانه آمریکا محافظت کنند.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی‌ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع ارتش یمن و انصارالله را آغاز کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.