خبر فوری

معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۷ میلیون ایرانی تا پایان امسال در قالب برنامه پزشکی خانواده تحت پوشش مراقب سلامت قرار می‌گیرند.

۲۷ میلیون ایرانی تحت پوشش مراقب سلامت قرار می‌گیرند

حسین فرشیدی افزود: برنامه پزشکی خانواده تعهد دولت است؛ از سال ۹۱ برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در استانهای فارس و مازندران شروع و همچنان ادامه دار بوده و اکنون نیز به سایر شهرها گسترش یافته است.

وی اظهار داشت: حدود ۳۰ میلیون نفر در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و روستاها زندگی می کنند و مشکلی حادی از لحاظ پوشش برنامه سلامت خانواده نداریم، اما در شهرهای بزرگ باید دسترسی مردم به کادر سلامت بهتر باشد.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: یک مراقب باید هزار و ۵۰۰ نفر را در برنامه پزشکی خانواده پوشش دهد و ماماها نیز به این برنامه اضافه شدند، و خدمات بهداشتی نیز در این برنامه پیگیری می شوند.

فرشیدی با اشاره به پوشش ۴۶ میلیون نفری پویش ملی سلامت غربالگری دیابت و پرفشاری خون گفت: این غربالگری باعث شده تا ۷۰ درصد از ابتلا به بیماریهای غیرواگیر پیشگیری می کند.

به گفته وی، باید مراقبت ها فعال باشد و هر ایرانی با کدملی باید تحت پوشش مراقب سلامت باشد و اکنون ۱۹۵ شهر این برنامه اجرا می شود و ۲۷ میلیون نفر تحت پوشش این برنامه قرار می گیرند.

فرشیدی به برگزاری همایش بین المللی سلامت خانواده در ۱۵ و ۱۶ اسفندماه اشاره کرد و گفت: ۲۴ وزیر بهداشت کشورها برای این همایش دعوت شدند و محورهای های ادغام خدمات ، تقویت شبکه بهداشت، سلامت اجتماعی، فناوری نوین و استفاده از هوش مصنوعی در این همایش مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.