همه‌ی ما انسان ها به دنبال طولانی شدن عمر و سلامتی هستیم. دوست داریم سال ها سلامت زندگی کنیم، اما در واقع کمتر  برای طول عمرمان و سلامت زندگی کردن تلاش می‌کنیم و مراقب سلامتی مان هستیم . تغذیه هرفرد نقش مستقیمی بر روی سلامتی خود دارد.

چه خوراکی هایی باعث کوتاه شدن عمر می‌شوند؟

ما در طول روز از غذاها و نوشیدنی ها  مختلفی استفاده می کنیم که کم و کیف فواید و مضرات آن آگاه هستیم و یا  اطلاعات کمتری نسبت به آن داریم . در این راستا چند خوراک یا ماده غذایی که به صورت روز مره مصرف می‌کنم را از لحاظ مواد مغذی بررسی می‌کنیم .

نوشیدنی شیرین و قندی

مصرف بیش از حد نوشیدنی های شیرین و حاوی قند و شکر باعث کوتاه شدن عمر خواهد شد. مصرف نوشیدنی های حاوی قند باعث ابتلا به افزایش وزن، دیابت نوع1و 2، بیماری های قلبی و سکته مغزی می‌شود . افرادی که از نوشیدنی شیرین و قندی زیاد استفاده می‌کنند در برابر افرادی که کمترین استفاده را دارند،  بیشتر در معرض خطر مرگ زود هنگام قرار دارند.

 مصرف غذاهای پرنمک و  شور 

چه خوراکی هایی باعث کوتاه شدن عمر می‌شوند؟

اگر می‌خواهید زندگی سالم و طول عمر زیادی داشته باشید ؛ از شکر و نمک فاصله بگیرید. مصرف بیش از  حد غذاهای شور و  پر نمک سطح استرس را بالا می‌برد ، و باعث خطر ابتلا به بیماری فشار خون ، احتباس آب در بدن ، بیمارهای عروقی، سکته مغزی ، و سرطان معده را افزایش می‌دهد.

 نوشیدنی های الکلی  

چه خوراکی هایی باعث کوتاه شدن عمر می‌شوند؟

مصرف مداوم و بیش از حد الکل می‌توانند کشنده باشد . نوشیدن الکل مضرات فراوانی برای بدن و سلامتی در بر دارد که یکی از این مضرات می‌تواند باعث کوتاه شدن طول عمر شود .

مصرف بیش از حد گوش قرمز

چه خوراکی هایی باعث کوتاه شدن عمر می‌شوند؟

اگر علاقه شدید به گوشت دارید و خیلی مصرف می کنید ، کمی دست نگهدارید. مصرف گوشت قرمز بیش از حد مجاز عاملی برای بیماری های قلبی عروقی و سرطان است و طول عمر افراد  را کوتاه می‌کند. مصرف گوشت قرمز به عنوان منبع پروتئینی اگر زیاد از حد شود، رژیم غذایی سالمی نخواهد بود.

مصرف زیادی و بیش از حد تخم مرغ

چه خوراکی هایی باعث کوتاه شدن عمر می‌شوند؟

مصرف بیش از حد تخم مرغ در وعده های غذایی هم خطر ابتلا به بیماری قلبی ، مغزی، هم بیماری های دیگر و مرگ و میر را بالا می‌برد . مصرف میانگین کلسترول در طول روز باید 184میلی گرم باشد . افرادی که 300میلی گرم کلسترول در روز مصرف می‌کنند، عمر کوتاه تری خواهند داشت.

ناهید آذرنوش _ خبرنگار تحریریه جوان قدس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.