تحولات لبنان و فلسطین

وزیر آموزش و پرورش گفت: کتاب‌های درسی و محتوای یادگیری دانش آموزان باید متناسب با شرایط جدید و فضای دیجیتال تغییر کند.

وزیر آموزش و پرورش: ما زندگی هدفمند هوشمند در فضای مجازی را خواهانیم

رضا مراد صحرایی در پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج، گفت: کتاب‌های درسی و محتوای یادگیری دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی باید متناسب با شرایط زیست بوم جدید و دیجیتال تغییر کند.

وی با تاکید بر این‌که «به استقلال در حوزه محتوای دیجیتال نیازمندیم» گفت: شکاف دیجیتال باید پر شود و محتوای دیجیتال باید نیاز داخلی را تامین کند.

وی از دانش‌آموزان شرکت کننده در پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج خواست تا در المپیاد هوش مصنوعی و مولف دیجیتال مشارکت کنند و افزود: از شما می‌خواهم تا در المپیاد هوش مصنوعی که توسط باشگاه دانش پژوهان جوان طراحی شده و همچنین در تالیف دیجیتال، مشارکت کنید.

وزیر آموزش و پرورش برگزاری رویداد ملی تولید محتوایی دیجیتال بسیج را از جمله هوشمندی‌های نظام برشمرد و افزود: این رویداد همسنگ تالیف کتب درسی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که «مسیر آینده برای قوی‌تر شدن ایران عزیز از مدرسه‌ها می‌گذرد» خاطرنشان کرد: روایت مهم ما روایت بازگشت به مدرسه و کاشتن بذر قدرت آینده ایران در مدرسه‌هاست شاهد بسیار روشن و عینی آن دانش آموزان حاضر در پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج است.

وی سپس به تشریح مفاهیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پرداخت و گفت: آموزش کشور باید متناسب با موقعیت‌ها و هویت واقعی و مجازی باشد و در این مسیر دستور کار را باید خودمان تعیین کنیم. امروز با موقعیت مجازی روبرو هستیم کنش ورزی در این موقعیت بسیار با اهمیت است. پیام نشست شما این است که در موقعیت حقیقی پیروز هستیم اما در موقعیت مجازی نیز باید بیش از گذشته بکوشیم.

صحرایی با بیان این‌که «متاسفانه دستور کار را در موقعیت مجازی نمی‌سازیم» گفت: دنیای فضای مجازی کمتر به رسمیت شناخته شده اما باید آن را هرچه سریعتر به رسمیت بشناسیم. فضای مجازی و هوش مصنوعی پرچمدار می‌خواهد و این استعدادهای ایرانی هستند که باید در این زمینه پرچمدار شوند. ما زندگی هدفمند هوشمند در فضای مجازی را خواهانیم.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.