طبق آمار اعلام شده از سوی ستاد خدمات سفرنوروزی خراسان رضوی از ۱۵ اسفند ۴۰۲ تا روز سیزدهم فرودین ۱۴۰۳ حدود ۱۰ میلیون زائر و مسافر به استان و مشهد سفر کردند.

تشرف حدود ۱۰ میلیون نفر به مشهد در ایام نوروز

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد در خصوص آخرین آمار از میزان سفر در ایام نوروز به استان و مشهد اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا سیزدهم فرودین ۱۴۰۳ تعداد ۹۷۴۷۲۵۷ نفر به خراسان رضوی و شهر مشهد سفر کردند که این تعداد در نوع خود کم نظیر بوده است.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد ادامه داد: از این تعداد زائر و مسافر ۸۲۵۴۲۵۱ نفر با استفاده از وسیله نقلیه شخصی، تعداد ۷۰۲۰۸۸ نفر با وسایل نقلیه عمومی جاده‌ای، تعداد ۵۰۶۴۱۶ نفر با استفاده از ظرفیت ناوگان ریلی و ۲۸۴۴۰۲ نفر نیز از طریق ناوگان هوایی و با استفاده از هواپیما خراسان رضوی و شهر مشهد را به عنوان مقصدشان در این روزها انتخاب کردند.

وی همچنین تعداد ورودی ثبت شده در روز دوازدهم فرودین به شهر مشهد را ۴۶۵۳۶۷ نفر اعلام کرد.

در ادامه همچنین محسن داوری، فرماندار مشهد نیز درباره اقدامات انجام شده در نوروز ۱۴۰۳ برای رفاه حال زائران و مسافران گفت: با توجه به تجربه‌های سال گذشته در ارائه خدمات به زائران در شروع سال جدید ۴ قرارگاه جهت نظارت بر عملکرد اصناف تشکیل شد که در ۷ خیابان منتهی به حرم مطهر امام رضا (ع) فعال شدند.

فرماندار مشهد افزود: در همین راستا تعداد ۴۵۰ نفر از بازرسان حوزه‌های خدماتی و صنفی جهت نظارت و برخورد بر تخلفات احتمالی صنوف در محدود حرم مطهر به صورت شبانه روزی کار نظارت را برعهده داشتند که در محل با تخلفات صورت گرفته برخورد می‌شد و چنانچه مبالغی بالاتر از قیمت‌های درج شده از زوار و مسافران دریافت شده بود به آن‌ها برگردانده می‌شد.

وی اظهار کرد: پیش از شروع تعطیلات سال جدید اقدامات پیشگیرانه از جمله درج قیمت و رعایت فروش با نرخ مصوب برخی از اقلام اساسی آغاز شد که این نیز در میزان تخلفات صورت گرفته تأثیرگذار بود و کاهش چند درصدی را در این مقوله شاهد بودیم. ضمن اینکه با ۷۵۰ واحد نصفی قرارداد بسته شد تا کالاهای اساسی مورد نیاز زائران و مسافران را با قیمت مصوب در اختیار آن‌ها قرار دهند.

فرماندار مشهد مقدس همچنین افزود: در بخش نظارت بر حمل نقل درون شهر در مقوله تاکسیرانی نیز نظارت‌های ویژه‌ای انجام شد با تعدادی از تاکسی ران‌های متخلف برخورد و بعضی از تاکسی‌های آن‌ها به دلیل انجام تخلف به پارکینگ منتقل شد.

داوری درباره شرایط اشغال واحدهای اقامتی مشهد در نوروز امسال نیز بیان کرد: اشغال واحدهای اقامتی در مدت نوروز در روزهای مختلف متفاوت بود ولی میزان اشغال در روزهای ابتدایی سال نو و در پیک اول نسبت به روزهای بعدی بیشتر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.