⁠رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: تسهیل روند واردات ماشین‌آلات، رونق بخش تولید را موجب خواهد شد.

تسهیل روند واردات ماشین‌آلات، رونق بخش تولید را موجب خواهد شد

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا توکلی زاده در دیدار با ناظر گمرکات خراسان رضوی اظهار کرد: امروز صنایع استانمان، در حوزه واردات ماشین آلات با چالش‌های عدیده‌ای از جمله مسائل و مشکلات بانکی دست به گریبانند و رفع این موانع و تسهیل‌گری نهادهای متولی برای تحقق این مهم، رونق اقتصاد و اشتغال این خطه را در پی خواهد داشت.

⁠رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر حجم واردات ماشین‌آلات به استان، در قواره ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی این خطه نبوده و فعالان اقتصادی عمدتا از وجود موانع برای واردات گلایه‌مند هستند. این موضوع حتی در مورد پروژه‌های دارای اولویت و مصوب سفر هیات دولت هم مصداق دارد. به هر رو متولیان امر باید به این نکته توجه داشته باشند که تامین ماشین‌آلات تولیدی، نقش مهمی در احداث مراکز صنعتی جدید و افزایش اشتغال استانمان ایفا می‌کند.

رشد ۲۰ درصدی صادرات از گمرکات خراسان رضوی

جواد جعفری، ناظر گمرکات خراسان رضوی نیز اظهار کرد: طبق اظهارنامه‌های گمرکی صادر شده در استان، در سال ۱۴۰۲ حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات از گمرکات خراسان رضوی صورت پذیرفته که این رقم از افزایش حدود ۲۰ درصدی ارزش صادرات نسبت به سال ۱۴۰۱ حکایت دارد.

ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: میزان واردات استان در سال گذشته قریب به ۷۵۰ میلیون دلار ارزیابی می‌شود که این رقم به معنای رشدی حدود ۱۴ درصد است که بیشترین حجم واردات به استان ما مربوط به ماشین آلات خط تولید، مواد اولیه، خوراک دام و نهاده‌های دامی است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.