صبح امروز یک خبرگزاری دولتی از ۵۰۰ برابر شدن جرایم راهنمایی و رانندگی به نقل از رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد.

جریمه های رانندگی ۵۰۰ برابر می شود یا ۵ برابر؟!/ زمان افزایش نرخ جریمه ها

به گزارش قدس آنلاین این خبر در حالی از سوی دیگر رسانه ها باز نشر شد که سردار سید تیمور حسینی پیش از این از ۵ برابر شدن جریمه های رانندگی خبر داده بود.

رئیس پلیس راهور فراجا، نهم فروردین امسال هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی را بازدارندگی و جلوگیری از رفتارهای پرخطر رانندگان دانسته و گفته بود: با توجه به مصوبه اخیر هیات دولت برای افزایش مبلغ جرایم، نرخ جریمه ها به طور متوسط پنج برابر شده است.

 وی بیشترین میزان افزایش جریمه را مربوط به رانندگی در حالت مستی دانست که با مصوبه اخیر دولت با افزایش ۷ برابری روبرو شده است.

به گفته سردار تیمور حسینی جرایم رانندگی متخلفانی که اقدام به تخلف کرده و از رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی امتناع می‌کنند، ۳ تا ۴ درصد افزایش خواهد داشت.

سردار حسینی همچنین در اظهار نظری دیگر با بیان اینکه افزایش نرخ جریمه‌ها بر اساس نوع تخلف متفاوت خواهد بود، توضیح داده بود:برخی جریمه ها که خطر وقوع حوادث در آن بیشتر است ۴ تا ۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه هنوز جدول جدید جرایم مصوب دولت هنوز به پلیس ابلاغ نشده است، گفته بود: جریمه سرعت غیرمجاز حدود بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود و یا برای تخلفات مهمی چون رانندگی در حالت مستی یا مصرف مواد روانگردان مخدر که در همه دنیا شدیدترین مجازات را در پی دارد، حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان جریمه پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: نگاه پلیس و دستگاه‌های متولی در این زمینه، نگاه بازدارندگی است و امیدوارم در سال ۱۴۰۳ در هر ماه پلیس گزارش دهد که میزان تخلفات و تصادفات کاهش یافته است.

البته سردار حسینی گفته است: اگر جرایم رانندگی ۱۰۰ برابر هم شود برای تأمین سلامت و امنیت مردم است و راننده اگر رفتار درست داشته باشد و تخلفی انجام ندهد افزایش جریمه شرایط خاصی برای او ایجاد نمی‌کند.

وی از آغاز اعمال افزایش مبالغ جرایم رانندگی از ۲۵ فروردین خبر داده و گفته است: حضور فیزیکی ماموران پلیس برای اعمال جریمه از دستور کار خارج شد و تمامی مراحل به صورت هوشمند انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 0
    17/1/13403تو استان اردبیل شروع شده سرعت غیره مجاز 10تارو جریمه کردن5900000ریال الان ما دردمونو به کی بگیم