با اتمام تعطیلات، کم کم باید خودمان را برای برگشت به محیط کار آماده کنیم. اگر چه ممکن است برخی از مشاغل زود تر شروع به کار کرده باشند، لیکن به نظر می رسد کار کردن بعد از تعطیلات مشکل به نظر برسد.

چند راهکار که کارکردن بعد از تعطیلات را آسان می کند

برای بسیاری از ما، برگشت به زندگی عادی و کارهای روز مره سخت و دشوار است و ممکن است با این چالش که "چطوری بعد از تعطیلات برای کار آماده بشیم" یا "چطوری بتونیم یه کاری رو بعد یه مدت دوباره شروع کنیم" مواجه شویم. در نتیجه ممکن است خارج شدن از حال و هوای تعطیلات عالی الخصوص تعطیلات بلند مدت، با حداکثر کارایی ممکن مواجه شده و باعث شود ما فرصت های زیادی را از دست بدهیم. بنا براین بهتر است با چند تکنیک ساده برای بازگشت به کار بعد از تعطیلات آشنا شوید.

چند راهکار برای برگشت به فضای کار بعد از تعطیلات

۱-یک روز زودتر برای کار آماده شوید: یک روز زودتر به استقبال کار بروید تا از حال و هوای تعطیلات خارج شوید. در ابتدا کار های ناتمام را به پایان برسانید و سپس پروژه های جدید را شروع کنید. اگر دور کار هستید، تمیز کردن میز می تواند شما را آماده تر کند.

۲-الویت های اصلی را یادداشت کنید: ممکن است بعد از تعطیلات دارای کار های زیاد و متنوعی باشید. بهتر است به خودتان یادآوری کنید که ضرورتی ندارد همه کار ها را هم زمان و فوری انجام دهید. یک برنامه عملی و لیستی از کارهایی که در الویت هستند تهیه و طبق آن مشغول به کار شوید.

۳-روی کارهای هیجان انگیز تمرکز کنید: برای بازگشت ساده تر به محیط کار، در ابتدا به سمت پروژه ها و کارهایی متمایل شوید که برای شما هیجان انگیز هستند. این علاقه باعث می شود که بعد از مدتی انرژی بیشتری داشته باشید و از عهده وظایف سخت و شوار، راحت تر بر بیایید.

۴- با همکاران خود در ارتباط باشید: در روز های آخر تعطیلات مجددا با همکاران خود ارتباط برقرار کنید، زمان تحویل کار ها را به هم یادآوری کنید و بدانید که کجا می توانید از کمک هم بهره بگیرید. این ارتباط شما را برای کار آماده می کند.

۵-کارهای مربوط به مشتری را انجام ندهید: بعد از تعطیلات، مستقیم وارد کارهایی نشوید که نیاز به ارتباط با مشتری دارند. در ابتدا کارهایی مانند برنامه ریزی را که به مشتری وابسته نیست، انجام دهید تا حس حضورتان در کارها بیشتر شده و سپس با تمرکز بیشتری با مشتری تعامل کنید.

۶-برای خودتان زنگ های تفریح کوتاه و متعدد تعریف کنید: پس از بازگشتن به سر کار و مشاهده حجم عظیم کارهای پیش‌رویتان، شاید بخواهید به یکباره همه کارها را پیش ببرید. با این حال، این کار فقط شما را خسته می‌کند. با تعیین زنگ‌های تفریح کوتاه برای خودتان به ذهن‌تان کمی استراحت دهید. همچنین، در برنامه‌ریزی‌های خودتان زمانی را هم به جلسات و اتفاقات از پیش تعیین نشده اختصاص دهید تا به یکباره غافل‌گیر نشوید.

۷- به اندازه کافی آب، چای و قهوه بنوشید: معمولاً اولین روز پس از تعطیلات، سخت‌ترین روز است. درحالیکه حال‌وهوای تعطیلات و ماندن در خانه یا مسافرت را در سر دارید، ممکن است از طرفی هم احساس خستگی و کسالت داشته باشید. به همین خاطر بهتر است تا جای ممکن آب، چای یا قهوه بنوشید تا بتوانید هشیار به کارهایتان برسید. نوشیدن برخی دمنوش‌ها نیز می‌تواند به افزایش انرژی و تمرکزتان کمک کند.

۸- پیش از بازگشت مجدد به کار خوب بخوابید: فرقی ندارد که پس از تعطیلات به دفتر کارتان می‌روید یا قرار است به صورت دورکاری امور را پیش ببرید. در هر صورت، بهتر است آخرین شب تعطیلات به موقع بخوابید تا روز بعد سرحال و با انرژی به کارهایتان رسیدگی کنید. اگر در این مدت برنامه و زمان خواب‌تان دچار اختلال شده است می‌توانید چای و دمنوش بنوشید. انجام مدیتیشن نیز می‌تواند به خواب بهترتان کمک کند.

فائزه مجردیان-خبرنگار تحریریه جوان قدس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.