مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: سال گذشته ۱۲۶ میلیارد ریال برای اجرای ۶۴ هزار و ۸۹۰ متر شبکه کابل و فیبرنوری در نقاط شهری و روستایی استان سرمایه گذاری شده است.

اجرای بیش از ۶۴ هزار متر شبکه فیبرنوری در کردستان

به گزارش قدس آنلاین،  آزاد حکمت روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: از میزان شبکه کابل و فیبرنوری اجرا شده در سال ۱۴۰۲، ۳۵ هزار و ۳۴۰ متر در نقاط شهری شهرستان های سنندج، بانه، سقز، مریوان و دیواندره و ۲۹ هزار و ۵۵۰ متر دیگر آن در نقاط روستایی شهرستان های سنندج، قروه، دهگلان و مریوان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در بیش از ۳۰ نقطه طرح، زیرساخت‌های شبکه فیبرنوری برای بخشداری‌های موجود در استان آماده سازی شده است، گفت: پیگیری طرح نجما و تامین تجهیزات لازم برای تجهیز کانی‌دینار از توابع شهرستان مریوان از دیگر برنامه های اجرا شده مخابرات در حوزه شبکه فیبرنوری است.

مدیرمخابرات منطقه کردستان افزود: برگردان کافوهای تکیه وچمن، شهرک کشاورز و میدان جهاد در سنندج بر بستر فیبرنوری از پروژه‌های مخابراتی اجرا شده به منظور ارتقا و توسعه سطح کیفی و کمی خدمات قابل ارائه به مشتریان ساکن در این نواحی است.

وی با اشاره به اجرای طرح تانوما (اینترنت فیبر نوری مخابرات) در سطح استان گفت: تداومِ اجرا و ارائه این سرویس به مشتریان از پروژه‌های دارای اولویت مخابرات است که سال گذشته به میزان قابل توجه ای بر تحقق اهداف این مهم تمرکز شد.

حکمت ادامه داد: یکی از استراتژی‌های تدوین شده برای سال جاری، اجرا و توسعه شبکه فیبرنوری و توجه به مساله اقتصاد دیجیتال است که امیدوارم با تعامل و همکاری بیشتر دستگاهها و ادارات استان در راستای ارتقا شاخص های ارتباطی و ارائه سرویس های باکیفیت تر به مشتریان، عملکرد مطلوبی را بیش از پیش به ثبت برسانیم.

وی یادآور شد: با توجه به حرکت روبه رشد فعالیت‌های مخابرات در مسیر شهر هوشمند و از طرفی وجود مزایای درخور توجه فیبرنوری، در سال پیش‌رو امید می رود، با تلاش مضاعف در راستای تحقق شهار سال قدمهای مثبتی در این زمینه برداشته شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.