عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث ناترازی ها، توسعه تجارت منطقه ای و فرا منطقه ای نفت و گاز ایران و همچنین تمرکز بر توسعه سبد سوخت کشور اقدامات دولت سیزدهم مثبت بوده است و نتیجه آن در رشد اقتصادی کشور مشخص شده است

ابتکارات مهم دولت سیزدهم در زمینه حل ناترازی و رشد تجارت خارجی

علیرضا ورناصری، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مورد رشد اقتصادی کشور به خبرنگار قدس گفت:  آن چیزی که به عنوان رشد اقتصادی در سال گذشته در کشور مطرح شد اکثر شاخص ها متعلق به حوزه نفت و گاز است که بخشی از آنها عمدتا مربوط به حوزه صادرات هست که اتفاق افتاده است. در بحث ناترازی ها و یا بحث سبد سوخت کشور دولت کارهای خوب و مفیدی  انجام داد که جای تقدیر دارد.

وی اظهار کرد: در بحث صادرات نفت خام با اتخاذ سیاست هایی که اتفاق افتاد ما  به برنامه قبل تحریم ها برگشتیم که این را مرهون سیاست های نفتی  هستیم. بیشتر شاخص ها مربوط به این حوزه است باید بصورت ویژه از مدیران نفت و آقای وزیر تشکر کنیم که مجاهدانه در این زمینه قدم برداشتند و امیدواریم سایر وزارتخانه های دیگر هم شبیه وزارت نفت در ارتباط با بحث اقتصاد مقاومتی چیزی که در سیاستگذاری ها لحاظ شده توجه کنند.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت نفت بدون توجه به تحریم ها وارد میدان شد در بحث راه اندازی فازهای پالایشگاهی در مناطق جنوبی و عقب ماندگی ها خصوصا فاز 14 به خوبی کار کرد و عقب ماندگی ها را جبران کرد. بحث ناترازی تولید گاز را تا حدودی حل کرد و اساسی ترین اقدام وزارت نفت دور زدن تحریم های نفتی بود که امروز می توانیم ادعا کنیم در بحث صادرات نفت به قبل از تحریم ها برگرشتیم و علتش همین اقداماتی بود که دوستان انجام دادند.

وی تاکید کرد: مسائلی را در وزارت نفت  قبلی داشتیم که اسیر ترفندهای دشمن شدند و نتوانستند بسیاری از کارها را انجام دهند. همین دوره مسئولین دولت سیزدهم در حوزه انرژی همت کردند و اقداماتی را انجام دادند که حاصل  آن رشد خوب اقتصادی کشور در حوزه نفت و گاز است. در بخش های مختلف کشور و خصوصا بحث های اقتصادی نیز نیاز به چنین اقداماتی داریم تا بتوانیم به رشد اقتصادی پایدار در بخش های دیگر نیز برسیم. باید در حوزه هایی نظیر توسعه صادرات، استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها نیز وزارتخانه های دیگر از وزارت نفت یاد بگیرند تا توسعه اقتصادی کشور مدنظر قرار گیرد و به این ترتیب وزاتخانه های دیگر در برنامه هایشان تجدیدنظر اصولی کنند تا کشور بتواند با این اقدامات رو به جلو حرکت کند.

وی در پایان گفت: مسیر توسعه اقتصادی ایران در بخش انرژی بسیار خوب پیموده است. در بحث کنترل ناترازی ها، توسعه تجارت منطقه ای و فرا منطقه ای نفت و گاز ایران و همچنین تمرکز بر توسعه سبد سوخت کشور اقدامات دولت سیزدهم مثبت بوده است و نتیجه آن در رشد اقتصادی کشور مشخص شده است که ایران توسعه اقتصادی بسیار خوبی را در سال گذشته کسب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.