معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: رویکرد ارزیابی و نظارت بر تاسیسات گردشگری نیازمند تحول است، زیرا دوران نظارت و ارزیابی‌های سنتی بر این واحدها گذشته است.

رویکرد ارزیابی و نظارت بر تاسیسات گردشگری نیازمند تحول است

به گزارش قدس خراسان، علی اصغر شالبافیان در نشست کارشناسان نظارت ادارات کل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان‌های کشور در مشهد اظهار کرد: در رویکرد جدید نظارت و ارزیابی نیاز به بهره بردن از تجارب استان های دیگر مانند خراسان رضوی به لحاظ تنوع و تعدد در طیف تاسیسات گردشگری هستیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه پویایی در حوزه گردشگری خراسان رضوی به سبب حجم بالای ورودی زائر و مسافر است، بیان کرد: در رویکردهای جدید نظارتی باید مشارکت بخش خصوصی و بهره گیری از تجارب متعدد را مد نظر قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی بیش از ۵۰ درصد تاسیسات گردشگری کشور را دارد، اظهار کرد: در دوره‌های اوج سفر همیشه این استان میزبان تعداد زیادی از زائران و مسافران است.

شالبافیان گفت: خراسان رضوی در ایام نوروز گذشته بیشترین میزان اقامت های شبانه واحدهای اقامتی رسمی را داشته است که این امر نشان از ظرفیت بالای موجود در این استان دارد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: علاوه بر این طبق آمارها، این استان در نوروز امسال شکایات کمتری داشته است و شکایات رسیده را نیز در حوزه گردشگری تا پایان فروردین ماه بررسی کرده است.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت نتیجه همدلی و مشارکت بخش خصوصی و مجموعه ها و دستگاههای مختلف است، بیان کرد: خوشبختانه انسجام میان تاسیسات گردشگری بسیار خوب و مثال زدنی است.

شالبافیان با اشاره به پیشگامی خراسان رضوی در فعال کردن سامانه گردشگری سلامت در کشور، اظهار کرد: علاوه بر این برگزاری دوره‌های توانمندسازی در تاسیسات گردشگری در همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای نیز در این استان در حال پیگیری است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: طیف متنوع تاسیسات گردشگری شامل انواع هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر و غیره در خراسان رضوی نسبت به کشور بی سابقه است که این امر نشان از تجربه ای انباشته در این خطه دارد.

وی تاکید کرد: تنوع تاسیسات گردشگری در خراسان رضوی ظرفیتی برای الگوسازی در سراسر کشور است.

نشست کارشناسان نظارت ادارات کل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان‌های کشور از روز ۱۹ اردیبهشت ماه در مشهد آغاز و برای مدت ۳ روز ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.