معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت تحصیلات تکمیلی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی، از کیفیت تحصیلات تکمیلی به هیچ قیمتی کوتاه نمی‌آییم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد: از کیفیت آموزشی کوتاه نمی‌آییم

فرزاد جهان بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی گفت : ما در حال حاضر با سه مساله مواجه هستیم. وزنی که گذشته دارد و فشاری که از حال وارد می شود و کششی که آینده دارد. غلبه هر کدام و نیافتن نقطه تعادل، دانشگاه را دچار سقوط خواهد کرد. اگر نگاه به آینده نداشته باشیم و همین وضع موجود را ادامه دهیم، بی شک از قطار تحولات شتابان آینده جا خواهیم ماند.

جهان بین با اشاره به کاهش تمایل جوانان به ادامه تحصیل و خطر جایگزینی آموزش رسمی با آموزش غیررسمی و انتقال مرجعیت از استاد به هوش مصنوعی با اشاره به کتاب منحنی دوم اثر چارلز هندی افزود: وقتی یک سیستم به حد اشباع می رسد در قوس نزول و سقوط می افتد و اگر نتوان ایده تازه ای ارائه کرد و سیستم را در منحنی جدیدی قرار داد، کار آن سیستم تمام است.

جهان بین خاطرنشان کرد: تربیت تخصصی با تاکید بر آمایش و تلفیق تئوری و عمل و استفاده از دانش در حل مسائل مردم، تربیت هویتی، تربیت مهارتی و تربیت اجتماعی، ارکان دانشگاه جامع برگرفته از سخنرانی ۱۸ فروردین رئیس دانشگاه است. کنار هم بودن اینها چهره تازه ای از آموزش عالی عرضه خواهد کرد و ضروری است سخنرانی ۱۸ فروردین به دقت مورد مطالعه قرار گیرد.

با اشاره به اهمیت تحصیلات تکمیلی بیان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی، از کیفیت تحصیلات تکمیلی به هیچ قیمتی کوتاه نمی آییم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.