نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌عنوان یک معرکه فرهنگی، محل عرضه تولیدات کلان‌ صنعت نشر کشور است که این رویداد فرهنگی می‌تواند آخرین پیشرفت‌های فکری، اجتماعی و... جامعه ایران اسلامی و تولیدات فرهنگی سایر کشورها را برای همگان به نمایش بگذارد.

دست پر به‌نشر در نمایشگاه سی‌وپنجم

به گزارش قدس آنلاین، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌عنوان یک معرکه فرهنگی، محل عرضه تولیدات کلان‌ صنعت نشر کشور است که این رویداد فرهنگی می‌تواند آخرین پیشرفت‌های فکری، اجتماعی و... جامعه ایران اسلامی و تولیدات فرهنگی سایر کشورها را برای همگان به نمایش بگذارد.


همچنین فرصتی است تا ناشران کتاب در زمینه‌های مختلف، تازه‌های نشرشان را در معرض فروش و معرفی به کتابدوستان قرار دهند. انتشارات به‌نشر به عنوان یکی از ناشران موفق در زمینه ادبیات دینی، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مجموعه انتشاراتی آستان قدس رضوی محسوب می‌شود که از سال ۱۳۶۵ در حوزه تولید، چاپ و توزیع کتاب در سطح کشور آغاز به کار کرده است. به‌نشر (آستان قدس رضوی) با ۷۸۲ عنوان کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور پیدا کرده که از این تعداد ۳۴۵ عنوان بزرگسال و ۴۳۷ عنوان کودک هستند. همچنین ۳۱ کتاب صوتی نیز در نمایشگاه توسط این ناشر ارائه شده است. ۱۰۲عنوان کتاب چاپ اول بوده که برای نخستین بار توسط انتشارات به‌نشر در نمایشگاه کتاب عرضه شدند و حدود ۲۰۰ اثر 
تجدید چاپ بودند.

از محمد میرکیانی تا کلر ژوبرت
سال گذشته در حوزه کودک و نوجوان کتاب‌های سه‌گانه «ماجرای دشت مرموز»، «پرواز اسب سفید»، «قصه ما مثل شد»، مجموعه ۹جلدی رمان « پیامبر»، مجموعه پنج جلدی «قصه‌های احکام برای کودکان»، مجموعه ۱۲جلدی «قصه‌های حنانه»، مجموعه چهار جلدی «شکر خدا» و مجموعه هشت جلدی «داستان‌های تخیلی با مفاهیم قرآنی» از جمله آثاری بودند که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با استقبال خوب مخاطبان همراه بود. این آثار به قلم نویسندگان برجسته حوزه کودک و نوجوان محمد میرکیانی، نقی سلیمانی، مرتضی دانشمند، علی باباجانی و کلر ژوبرت به زیور چاپ آراسته شده‌ بودند. همچنین در حوزه بزرگسال رمان‌های «مرا با خودت ببر»، «عقیله» و «شهادت‌نامه امام حسین(ع) و شهیدان کربلا» و «شفایافتگان» از پرمخاطب‌ترین آثار به‌نشر بودند که به قلم نویسندگان برجسته کشور از جمله حجت‌الاسلام مظفر سالاری، علیرضا متولی، الهام امین، محمدهادی زاهدی و حمیدرضا سهیلی نوشته شده‌ بودند.

پرواز پروانه‌ها در نمایشگاه کتاب
اما امسال کتاب‌های «به دنبال ماه» به نویسندگی مهدیه ارطایفه، «تروریست‌های یهودی» به ترجمه سیدرضا قزوینی، مجموعه پنج‌گانه «ماجرای دشت مرموز» اثر محمد میرکیانی، کتاب «جان فیروزه جان» از مریم بصیری، مجموعه پنج جلدی «مامان جونی و زیارت» و... از جمله آثاری هستند که برای نخستین ‌بار در نمایشگاه کتاب از آن‌ها رونمایی شد. 

همچنین کتاب‌هایی از جمله «شبحی در پشت بام»، «مادرانه» و «جان فیروزه جان» در موضوع عفاف و حجاب و خانواده و «بیدارم کن»، «راز آن بوی شگفت»، «اعترافات غلامان»، «من ضامن»، «ستاره من»، «ماه غریب من»، «موقف»، «آبی‌ها» و «غریب قریب» همزمان با دهه کرامت و تقارن ولادت امام رضا(ع) با نمایشگاه کتاب توسط این انتشارات عرضه شد.
بخش کودک و نوجوان انتشارات به‌نشر نیز با عنوان کتاب‌های پروانه با ارائه ۳۰۰ عنوان کتاب به دیدار مخاطبان آمد. کتاب‌هایی از جمله «قصه‌های حنانه»، «قصه‌های احکام»، مجموعه داستان‌های «صمیم»، «حکایت‌های کمال» و مجموعه رمان‌های دینی نوجوان «پرواز اسب سفید»، «من و آقای همسایه»، «انتقال»، «بازیگر پنجم» و مجموعه «ماجرای دشت مرموز» در کنار ۴۰۰ عنوان دیگر در حوزه کودک و نوجوان عرضه شده است.

یک غرفه جذاب و پویا
براساس اعلام به‌نشر، مسابقه کتاب‌خوانی «مامان‌جونی و زیارت» ویژه کودکان که از نوروز ۱۴۰۳ آغاز شده با مشارکت مرکز رسانه‌ای شیرازه و شبکه پویا ضمن ارائه اثر در غرفه به‌نشر، تا پایان نمایشگاه کتاب و ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد و در ویژه‌برنامه «کتاب شیرین» سیما نیز تبلیغ و معرفی می‌شود.
 از امروز شنبه بیست و دوم اردیبهشت ماه در چهارمین روز از برپایی نمایشگاه کتاب، نشست‌های ویژه دهه کرامت و نمایشگاه کتاب تهران در بخش‌های رواق کتاب و نمایشگاه برگزار می‌شود.

برنامه‌های رواق کتاب
 ۲۲ اردیبهشت نشست شهد شیرین شفا ساعت ۱۰ صبح با حضور حمیدرضا سهیلی، نویسنده کتاب.
 ۲۳ اردیبهشت نشست چهل جلوه حضور «بیایید این گونه زیارت کنیم» ساعت ۱۰ صبح با حضور روح‌الله شفیعیان، نویسنده و مؤلف کتاب.
 ۲۵ اردیبهشت نشست عصرانه داستان‌نویسان رضوی ساعت ۱۶:۳۰ با حضور علیرضا مهرداد، نویسنده و پژوهشگر و اجرای مهدی سیم‌ریز.

برنامه‌های نمایشگاه کتاب
 ۲۲ اردیبهشت نشست جشن کودکان امام رضایی همراه با امضای کتاب «مامان جونی و زیارت» ساعت ۱۷ در صحن مصلای امام خمینی(ره) با حضور مجید ملامحمدی، داستان‌نویس ایرانی و عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با اجرای گروه برنامه
 سر سفره خدا.
 ۲۶ اردیبهشت نشست نقد و بررسی و رونمایی کتاب «به دنبال ماه» ساعت ۱۰:۳۰ صبح در سالن مجمع ناشران با حضور مهدیه ارطایفه، نویسنده کتاب و کارشناسان دکتر سعید طاووسی و کامران پارسی‌نژاد و اجرای حاتم ابتسام.
 ۲۷ اردیبهشت نشست نقد و بررسی کتاب «تروریست‌های یهودی» ساعت ۱۹ در محل کوشک کتاب با حضور سیدرضا قزوینی؛ مترجم کتاب، کوروش علیانی؛ کارشناس و اجرای 
وحید رونقی.
 ۲۸ اردیبهشت نشست جشن امضای کتاب «ماجرای دشت مرموز» و جشن ۶۰ هزارتایی شدن این مجموعه ساعت ۱۳ با حضور محمد میرکیانی، نویسنده کتاب و اجرای ملیکا زارعی (خاله شادونه).
 ۲۹ اردیبهشت نشست رونمایی از کتاب «جان فیروزه جان» ساعت ۱۰:۳۰ صبح در محل 
گوشه نقد با حضور مریم بصیری؛ نویسنده کتاب، مهدی سیم‌ریز؛ کارشناس و اجرای حامد عسکری.
سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه کتاب.آی‌آر به صورت مجازی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.