رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ضمن پیش‌بینی وضعیت هوای کشور تا روز سه‌شنبه، از ابرناکی، رگبار و رعد و برق در نوار شمالی و شمال شرق کشور طی امروز خبر داد.

رگبار و رعد و برق در شمال و شمال‌شرق کشور/ خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد

صادق ضیاییان در مورد آخرین وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده گفت: امروز( ۲۸ اردیبهشت) در نوار شمالی و شمال شرق کشور ابرناکی و رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود و همچنین در مناطق شمالی استان‌های بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه شنبه( ۲۹ اردیبهشت) بارش در نوار شمالی و شمال شرق ادامه خواهد داشت افزود: یکشنبه( ۳۰ اردیبهشت) رگبار پراکنده در شمالغرب و شرق کشور دور از انتظار نیست و دوشنبه( ۳۱اردیبهشت) بارش پراکنده در شمالغرب و استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان و غرب مازندران ادامه خواهد داشت.

وی افزود: سه شنبه(یک خرداد) در شمالغرب، برخی مناطق غرب، غرب سواحل دریای خزر، دامنه های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و برخی مناطق استان‌های مرکزی و قم بارش رخ خواهد داد و طی دو روز آینده در نوار مرکزی و جنوب غرب کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در مناطق مستعد موجب خیزش گردوخاک‌خواهد شد و طی سه‌روز آینده مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و طی روزهای شنبه و یکشنبه(  ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت) دریای خزر مواج است.

ضیاییان در مورد وضعیت هوای تهران نیز با تاکید بر اینکه امروز آسمان تهران نیمه ابری بتدریج افزایش ابر در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد ‌برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و کمینه هوا ۱۸ و بیشینه ۲۶ خواهد بود و برای شنبه( ۲۹ اردیبهشت) آسمان تهران کمی ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد در برخی ساعات وزش باد شدید با کمینه ۱۶ و بیشینه ۲۵ پیش بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.