مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: بررسی پرونده‌های ثبت داروهای طبیعی، سنتی و مکمل در اتفاقی کم سابقه نسبت به دوره‌های گذشته به روز شده است.

 پرونده‌های ثبت داروهای طبیعی و سنتی به‌روزرسانی شد

علیرضا رستمی، با اشاره به تلاش شبانه‌روزی همکاران اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، گفت: همه پرونده‌های باقیمانده از سال گذشته تا نیمه اردیبهشت سال جاری بررسی و اعلام نتیجه شده‌اند.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال با همت کارشناسان و رؤسای ادارات ثبت فرآورده‌های تحت نظارت؛ تمام پرونده‌های PMF باقیمانده از سال گذشته که نقص مستندات نداشتند، بررسی و اعلام نتیجه شده‌اند و از نیمه اردیبهشت سال جاری پرونده‌های مربوط به سال جاری در دست اقدام قرار گرفته‌اند.

رستمی همچنین اضافه کرد: پرونده‌هایی که نیاز به اصلاح داشته‌اند نیز به کارتابل مسئولان فنی شرکت‌ها عودت شده و پس از رفع نقص به سرعت بررسی خواهند شد.

به گفته وی، از ابتدای اسفند ۱۴۰۲ تعداد ۷۹۰ پرونده جهت اخذ رأی به کمیسیون قانونی تشخیص صلاحیت ساخت و ورود دارو و مواد بیولوژیک ارسال و نتایج آن در تارنمای سازمان بارگذاری شده و صدور کد ثبت یا پروانه‌های آن‌ها انجام و به اتمام رسیده است.

رستمی با اشاره به اینکه ۳۳۳ کد ثبت یا IRC برای مواد اولیه مورد استفاده در تولید فرآورده‌های نهایی تحت نظارت صادر شده است، گفت: میانگین تعداد پرونده‌های بررسی شده ۱۴۴ فقره در ماه بوده که در حال حاضر به ۴۳۷ فقره افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.