۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 987685

اگر از آبادان به تهران سفر می‌کنید و قصد تماشای جاذبه‌های تاریخی و کمتر دیده‌شده اطراف تهران را دارید، باید به شما تبریک گفت.

جاهای دیدنی تاریخی اطراف تهران

اطراف تهران مملو از جاذبه‌های تاریخی زیبا و تحسین‌برانگیز است که احتمالا کمتر درباره آن‌ها شنیده‌اید. در این مطلب به این مکان‌های دیدنی و تاریخی اطراف تهران می‌پردازیم و شما را راهنمایی می‌کنیم تا راحت‌تر آن‌ها را پیدا کنید. پس بلیط آبادان تهران را خریداری کنید و این بناها را به‌خاطر بسپارید.

ردپای ایلخانی‌ها در قلعه زورآباد

گشت‌وگذار در جاهای دیدنی اطراف تهران را می‌توانید از قلعه زورآباد آغاز کنید. برای رسیدن به این بنای دیدنی باید در ۵۵ کیلومتری تهران به روستای احمد آباد از توابع شهرستان دماوند برسید. قلعه زورآباد یک بنای تاریخی زیبا و یادگار ایلخانی‌ها در اطراف تهران است. همچنین بد نیست بدانید که این بنا در فهرست آثار ملی قرار دارد. برای علاقه‌مندان به تماشای مکان‌های تاریخی و کمتر دیده‌شده اطراف پایتخت، دیدن این قلعه هفت طبقه خالی از لطف نخواهد بود. به این بهانه می‌توانید دماند زیبا را هم بگردید و از طبیعت فرح‌بخش آن لذت ببرید.

میراث ساسانیان در قلعه گبری

قلعه گبری یکی دیگر از بناهای تاریخی زیبای اطراف تهران از دوره ساسانی است. برای دیدن این قلعه خشتی زیبا که در فهرست آثار ملی قرار دارد، باید به شهر ری سفر کنید. کاربری این قلعه بعد از انقلاب به کارخانه باروت‌سازی تغییر پیدا کرد. سپس با فوت مالک بنا وقف آستان مقدس عبدالعظیم شد. دیدن این بنا که بخش اعظم آن همچنان سالم و پابرجاست برای هیچ عاشق تاریخ و هنری خالی از لطف نخواهد بود.

هنر ساسانی‌ها و قلعه زیبای ایرج

برای تماشای این قلعه تاریخی باید به روستای عسگرآباد از توابع شهرستان پیشوا برسید. همان‌طور که گفتیم، این قلعه بازمانده‌ای از دوران ساسانی است که در فهرست آثار ملی ثبت شده است. این بنای خشتی باشکوه در مساحتی ۲۰۰ هکتاری ساخته‌شده و بخش قابل‌توجهی از آن تخریب شده است. بااین‌حال یکی از جاهای دیدنی اطراف تهران که باید ببینید، همین قلعه زیباست.

غار شگفت‌انگیز رود افشان

در بالای روستای رودافشان در نزدیکی تهران غار زیبایی را خواهید یافت که اتفاقا جزء فهرست آثار ملی است. برای رسیدن به این غار تماشایی ابتدا باید چیزی در حدود ۸ کیلومتر پیاده‌روی کنید. برای تماشای داخل غار به چراغ و کفش مناسب احتیاج دارید. این غار از سنگ‌های آهکی دوره کرتاسه به‌وجود آمده است. برای گردشگرانی که به تماشای دیدنی‌های تاریخی اطراف پایتخت علاقه‌دارند، گشت‌وگذار در اطراف این غار تاریخی و تماشای داخل آن خالی از لطف نخواهد بود.

جاهای دیدنی تاریخی اطراف تهران

هنر صفوی‌ها در حمام تاریخی افجه

روستای زیبا و تاریخی افجه در شمیرانات واقع شده است. حمام تاریخی این روستا که به حمام افجه معروف است، یکی از زیباترین جاهای تاریخی اطراف تهران است. این حمام که در فهرست آثار ملی قرار دارد، بازسازی‌شده و در حال‌ حاضر قابل استفاده است. اگر به تماشای بناهای تاریخی علاقه دارید و می‌خواهید تجربه استحمام در حمام‌های عمومی تاریخی را داشته باشید، روستای افجه را فراموش نکنید.

شهر ری و کاروانسرای زیبای کنارگرد

کاروانسرای زیبای کنارگرد در روستایی به همین نام و در شهر ری واقع شده است. شهر ری و جاذبه‌های تاریخی آن یکی از جاهای دیدنی اطراف تهران است که تماشای آن را نباید از دست داد. این کاروانسرای زیبا نیز در فهرست آثار ملی ثبت شده است. کاروانسرای باشکوه کنارگرد به دستور شاه عباس صفوی از گل، آجر و گچ ساخته شده است. در وسط این کاروانسرای وسیع می‌توانید بارانداز قدیمی شهر را نیز مشاهده کنید.

طبیعت منحصربه‌فرد و تاریخ در روستای برغان

یکی از جاهای دیدنی تاریخی و خوش آب‌وهوای اطراف تهران روستای زیبای برغان است. برای رسیدن به این روستای منحصربه‌فرد که در ۸۰ کیلومتری تهران واقع شده است، باید به سمت کرج بروید. قرارگرفتن این روستا در ارتفاعات میان دو رود سنج و شاهرود باعث آب‌وهوای بی‌نظیر و مناظر خیره‌کننده این روستا شده است. اگر هوس وقت‌گذراندن در ییلاقات زیبای اطراف تهران را دارید، روستای برغان یک انتخاب بی‌نظیر برای شماست. خانه‌ها و بافت تاریخی، حسینیه، امامزاده زیبای روستا و درخت کهنی که داستان‌های جذابی در مورد آن وجود دارد همه از دیدنی‌های روستای برغان هستند. از آنجایی‌ که این روستا هدف گردشگری است و یک روستای توریستی محسوب می‌شود، امکانات بسیار خوبی برای گردشگرانی که به این روستا سر می‌زنند، وجود دارد.

هتل تاریخی و زیبای آبعلی

در نزدیکی تهران و اطراف بومهن و رودهن به آبعلی می‌رسید. روستای زیبایی که باید در لیست جاهای دیدنی اطراف تهران قرار داد. در دل این روستای زیبا یه یکی از میراث زیبای ملی، هتل آبعلی می‌رسید. هتلی که به دستور رضاشاه و توسط معماران روس و آلمانی در این منطقه خوش آب‌وهوا ساخته شده است. اگر برای تفریح و گشت‌وگذار به آبعلی می‌روید، حتما از این هتل زیبای تاریخی در مسیر آن دیدن کنید. پس طبق توصیه این هتل زیبای تاریخی را هم در لیست مکان‌های تاریخی اطراف تهران قرار دهید که ارزش دیدن دارند.

زندان تاریخی و زیبایی از آل بویه

در ۱۳ کیلومتری شهر تهران و در ارتفاعات مسگرآباد شهر ری به زندان تاریخی هارون‌الرشید می‌رسید. هیچ گشت‌وگذاری در جاهای تاریخی اطراف تهران بدون تماشای زندان هارون کامل نمی‌شود. این بنای تاریخی که به دوره آل‌بویه برمی‌گردد نیز در لیست آثار ملی قرار دارد. این زندان یک بنای دو طبقه سنگی و گلی است که تصور خوبی از زندان‌های مخوف تاریخی را به شما خواهد داد. زندان هارون و طبیعت زیبای اطراف آن را نیز در لیست جاذبه‌های تاریخی نزدیک پایتخت قرار دهید.

جاهای دیدنی تاریخی اطراف تهران

خرید ارزان‌ترین بلیط آبادان تهران با بهترین خدمات

اگر می‌خواهید به تهران سفر کنید و به بلیط هواپیما، رزرو هتل و سایر خدمات سفر نیاز دارید، از وب سایت فلای تودی کمک بگیرید. وب سایت تخصصی سفر که تلاش می‌کند، بهترین‌ خدمات مسافرتی را با پایین‌ترین قیمت‌ها برای شما فراهم کند. با ثبت نام در وب سایت فلای تودی و جست‌وجوی مسیر مورد نظرتان، برنامه‌ریزی یک سفر خاطره‌انگیز دیگر را آغاز کنید. قبل از هرچیز با مقایسه پروازهای مختلف، بهترین بلیط آبادان تهران را با توجه به شرایط خودتان انتخاب و خریداری کنید.
حالا می‌توانید به سراغ رزرو هتل، ترانسفر فرودگاهی و... بروید. حتی می‌توانید سفر با بلیط‌های لحظه آخری و پروازهای چارتر را انتخاب کنید. قابلیت مقایسه امکانات و هزینه‌ها قبل از سفر، رزرو و خرید آنلاین در هر ساعتی از شبانه روز، امکان استرداد سریع بلیط و بازگشت مبلغ در کوتاه‌ترین زمان ممکن، برخی از امکانات فلای تودی است. همچنین اطلاع از تخیف‌های ویژه و پروازهای لحظه آخری امکانی است که با ثبت نام در وب سایت فلای تودی خواهید داشت. بی‌خود نیست که فلای تودی را همیشه در جمع بهترین‌ها پیدا می‌کنید. پس همین حالا به وب سایت فلای تودی سر بزنید، ثبت نام کنید و برای یک سفر خاطره‌انگیز و بی‌نظیر به تهران آماده باشید. فراموش نکنید که بهترین سفرهای داخلی و خارجی از فلای تودی آغاز می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.