مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: امسال از سطح ۲۳۴ هکتار از مزارع کلزای این شهرستان بیش از ۷۰۰ تن دانه‌های روغنی کلزا برداشت شد که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۵ درصد افزایش تولید را نشان می‌دهد.

افزایش بیش از ۱۵ درصدی تولید محصول کلزا در بردسکن 

به گزارش قدس خراسان، مهدی مسروری از مهمترین علت این جهش تولید را  افزایش ماده عالی خاک، رعایت تاریخ کشت، کنترل به موقع مبارزه با آفات و مدیریت تغذیه و آبیاری مناسب بیان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: به ازای هر هکتار بیش از ۳ تن محصول کلزا برداشت شد که به ازای هر سه کیلوگرم محصول کلزا نیز یک کیلوگرم روغن نیز استحصال می‌شود.

مسروری بیان کرد: ۹۹ درصد مزارع کلزای شهرستان بردسکن در بخش انابد قرار گرفته است.

وی به خرید تضمینی این محصول اشاره کرد و گفت: امسال دولت به ازای هر کیلوگرم خرید تضمینی این محصول را ۳۵ هزار تومان اعلام کرده است که کشاورزان کلزا کار می‌توانند بدون هیچ گونه دغدغه‌ای محصول خود را تحویل دهند.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن اظهار کرد: توسعه کشت محصول کلزا گامی به سوی خودکفایی روغن، پایداری و افزایش تولید گندم و رونق صنعت زنبورداری است که خوشبختانه در شهرستان بردسکن با اجرای طرح تحول کشاورزی به دنبال این هستیم که از سطح موجود راندمان تولید را بالا ببریم.

وی همچنین گفت: ۹۸ درصد مزارع کلزا در شهرستان بردسکن به روش آبیاری تیپ اجرا شده است که این مهم باعث شده مصرف آب ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.