این نویسنده کتاب عنوان کرد: مهم‌ترین ویژگی که در آیت الله رئیسی دیدم، صدق، صفا، سلامت نفس و ارتباط مردمی ایشان بود.

روح‌الله رشیدی: صدق و اخلاص رئیس جمهور زبانزد همه مردم بود

«صدق و صفا»؛ مهمترین ویژگی منحصر به فرد رئیس جمهور

روح‌الله رشیدی، نویسنده کتاب «آپاراتچی» در واکنش به شهادت آیت‌الله رئیسی بیان کرد: از اینکه آیت ‌الله سید ابراهیم رئیسی به همراه دیگر همراهانشان از جمله وزیر امور خارجه کشورمان، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی به شهادت رسیدند احساس مظاعفی دارم. با شناختی که از آقای رئیسی و حجت‌الاسلام آل هاشم پیدا کرده بودم، ویژگی مشترکی در آن‌ها دیدم و آن هم صدق، صفا، سلامت نفس و ارتباط مردمی این عزیزان بود. در واقع تاثر درد ما به دلیل ارتباطی است که با ایشان شکل گرفته و این ارتباط در دل مردم متبلور شده است. در تبریز کسی را ندیدم که از خبر شهادت این عزیزان متالم نشود و این اتفاق واقعا رقت بار است.

اهالی فرهنگ بسیار آیت‌الله رئیسی را دوست داشتند

وی در خصوص ارتباط رئیس جمهور با گروه های مردمی که توام با سلامت و صفا بود، گفت: با وجود اینکه کشور ما با انواع مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی مختلفی رو به رو بود اما بزرگترین حُسن آیت‌الله رئیسی این بود که با تواضع، فروتنی و صدق در برابر مردم ظاهر شدند.

جامعه فرهنگی و هنری کشور ما بسیار مشکل پسند هستند یعنی دشوار است که از جمع سیاسیون شخصی را بپسندند اما آقای رئیسی با حُسن خلق و حس معنوی که داشتند، توانسته بودند حس احترام جامعه فرهنگی را نسبت به خودشان برانگیزند. شاید سلیقه فرهنگی ایشان را کسی نمی‌پسندید اما مثبت اندیشی و موضع مثبتشان نسبت به مردم به ویژه کسانی که در ساحت فرهنگ و هنر کار می‌کردند، مورد توجه خاص قرار گرفته بود. به نظرم حتی مخالفان ایشان هم از ادب و تواضعشان به نیکی یاد می‌کنند.

نقش مهم رئیس جمهور در ترمیم رابطه دولت با جامعه فرهنگی

نویسنده کتاب «به اضافه مردم» در ادامه یادآور شد: در ذهن آیت‌الله رئیسی شالوده‌ای نسبت به سیاست گذاری فرهنگی و جامعه فرهنگی کشور ایجاد شده بود و تا زمانی که این تفکرات مجدد در ذهن شخص دیگری شکل بگیرد، زمان می‌برد. ایشان توانستند اتفاقات 1401 را با مدارا و برخورد متواضعانه با مردم برطرف کنند. آقای رئیسی نقش بسیار مهمی در ترمیم رابطه دولت با جامعه فرهنگی در جشنواره فجر امسال نیز داشتند. در این راستا سینماگران و هنرمندان بسیاری جذب جامعه فرهنگی شدند. امیدواریم هرکسی که با رای مردم انتخاب می‌شود، بتواند در اسرع زمان مخاطرات فرهنگی جامعه را درک کند و با ایجاد ارتباط موثر با جامعه فرهنگی، ظرفیت اهالی فرهنگ در جهت حل مسائل فرهنگی و اعتلای فرهنگ کشور را فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.