خدمت به محرومان و نیازمندان جزء جدانشدنی از زندگی شهید آیت الله ابراهیم رئیسی است. خدمتی که نه مرز می شناخت و نه روز؛ برای او مهم نبود که رفتارش را عوامانه یا پوپولیستی بخوانند.

صدای توهین‌ها را برای من بیاورید؛ تجلی خدمت رئیس‌جمهور شهید از زبان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)

سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی ( ره )  در گفت و گو با ما به بخشی از این ویژگی رئیس جمهور شهید اشاره کرده است.

بختیاری نیز که هم اکنون توفیق خدمت به محرومان را با حکم رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۹۸ تا امروز دارد؛ از دوم خرداد ۱۳۹۵ تا ۱۱ دی ۱۳۹۷ به عنوان  قائم‌مقام پیشین آستان قدس رضوی توفیق خدمت در جوار آستان ملک پاسبان رضوی نصیبش شد. تا آنکه پس از انتخاب آیت الله شهید ابراهیم رئیسی، به ریاست قوه قضائیه به عنوان رئیس حوزه ریاست این قوه منصوب شد.

تلاش برای ارتقای عزتمندانه کشور

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن تسلیت شهادت حضرت آیت الله رئیسی با بیان اینکه از ضمن اشاره به اینکه روزنامه قدس در دوران حضور آیت الله رئیسی در آستان قدس رضوی به دلیل محتوای کارآمد خیلی خوب خود از حمایت ایشان برخوردار بود.

بختیاری اضافه می کند: ویژگی بارز شهید بزرگوار رئیسی که برخی از ایشان به عنوان سید شهدای خدمت و عده ای نیز با نام سید الشهدای خدمت یاد می کنند بهره مندی از روحیه خدمتگزاری بود که در ذات این بزرگوار نهادینه شده بود و من با توجه به اینکه شاگرد ایشان بودم و از نزدیک با این عزیز انس گرفته بودم تجلی این خصیصه را در گره گشایی از کار نیازمندان، خدمت به مردم، خدمت به انقلاب و خدمت به کشور و تلاش برای رشد و ارتقای تمامی سطوح اجرایی کشور لمس می کردم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه منش انقلابی ایشان به سادگی به دست نیامده بود، می افزاید: این روحیه سبب می شد که این شهید همواره احساس کند باید با تمامی وجود در خدمت مردم، انقلاب، نیازمندان باشد و برای خدمت به آن ها کمر همت ببندد تا آنکه کار برای کشور بخوبی انجام شود و کشور عزتمندانه ارتقا پیدا کند. او اینگونه با تمام وجود در برابر قلدری های تمامی کسانی که روحیه استکباری دارند و در رأس آن ها آمریکای جنایتکار و همپیمانانش ایستادگی ایستاد.

مراقبت از نفس در جوانی

بختیاری ادامه می دهد: روحیه ظلم ستیزی، فساد ستیزی و حمایت از مظلومان آیت الله شهید رئیسی برخاسته از ایمان قوی ایشان بود. این شهید بزرگور ایمانی بسیار قوی داشت؛ ایمانی که طی یک سال و یا دو سال به دست نیامده بود؛ بلکه این خصیصه از ایام تحصیل، طلبگی و دوران جوانی در او رشد یافته بود.

گرچه من در دوران طلبگی بنده همراهی ایشان را نداشتم، اما یقین می دانم آیت الله رئیسی در دوران جوانی مراقبت فراوانی از اعمال و برنامه خود و جهاد اکبر که همان مبارزه با نفس است،داشته است.

وی با تأکید بر اینکه تک تک سلول های بدن این شهید بزرگوار برای خدمت رسانی و خدمت به مردم فریاد می زد، می گوید:در طول دوران خدمت ایشان همه ما بخوبی مجاهدت و تلاش ایشان در میدان برای  نیازمندان درک و لمس می کردیم.

تزریق امید در وجود نیازمندان

بختیاری با بیان اینکه آیت الله شهید رئیسی در همان دوران کوتاه که در آستان قدس رضوی مشغول به خدمت بودند، اولویت نخست شان ایجاد معاونت امداد مستضعفان بود، ادامه می دهد: این شهید بزرگوار تمام بضاعت آستان قدس را به برای خدمت به زائران و نیازمندان به میدان آوردند و اینگونه استدلال می کردند که تمام مشی زندگی امام رضا(ع) خدمت به مردم و محرومان بوده است.

 اینها همه جزو استراتژی های نظام اسلامی و عدل علوی است که در آیت الله رئیسی متبلور بود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه می کند: تلاش ها و فعالیت های این شهید بزرگوار به گونه ای بود که محرومان و نیازمندان احساس می کردند که این نظام از آن خود آن هاست و همین منش و رفتار آیت الله رئیسی روح امید را در وجود تمامی محرومان و نیازمندان تزریق کرده بود.

آیت الله رئیسی، که دست پرورده فرهنگ اسلام، معارف اسلامی و معارف قرآنی است که توانسته بود فرمایشات مولا علی (ع) در نامه معروف شان به مالک اشتر را که باید به عنوان منشور حکومت علوی از آن نام برد، در خود پیاده کرد.

وی با بیان اینکه دلسوزی آیت الله رئیسی نسبت به مردم بی نظیر و استثنایی بود، ادامه می دهد: در طی مدتی که آیت الله رئیسی در مشهد به عنوان تولیت آستان قدس حضور داشتند، با تمامی اقشار مردم این شهر رابطه عاطفی و دلسوزانه برقرار کرده بودند و از این منظر نیز می توان ایشان را تبلور تمام عیار یک خدمتگزار به اسلام و مسلمین معرفی کرد.

بختیاری، با اشاره به اینکه درِ اتاق این شهید بزرگوار همواره بر روی محرومان و مستضعفان باز بود، می افزاید: برای ارتباط با محرومان و در زمان تولیت بر آستان قدس رضوی برخی اوقات با بنده تماس می گرفتند تا بدانند امروز در ارتباطات مردمی چه تعداد تماس داشته ایم، مخاطبان چه نیازهایی داشته اند و فراوانی تماس ها چه قدر و در چه زمینه ای بوده است.

برخی افراد حتی به ایشان اهانت می کردند و برای عقده گشایی به این شهید توهین می کردند، اما ایشان می گفت همین تماس ها و صداها را هم برای من بیاورید تا گوش کنم؛ می گفتند این صحبت ها سبب می شود من به خودم نهیب بزنم.

چرا شهادت؟

وی با تأکید بر اینکه پیامد و ثمره آن جهاد اکبر و مبارزه با هوای نفس و مراقبه های ایشان را امروز در پیام مقام معظم رهبری در خصوص شهادت آیت الله رئیسی و خستگی ناپذیری ایشان می بینید؛ اینکه ایشان تمام وجودش در خدمت و کار برای مردم تبلور یافته بود.

شهید آیت الله رئیسی در خلوت و آشکار خود همواره با خداوند و ائمه ارتباط  داشت، و در خلوت خویش نیز همواره دست به دامان حضرت امام رضا (ع) بود و نتیجه ارتباط معنوی اش با حضرت حق، زمینه ساز نوکری و خدمتگزاری شان به مردم بود.

بختیاری در خاتمه تصریح می کند: تمام دوران زندگی ایشان از نوجوانی تا پیش از شهادت و روحیات و خلقیات شان در خدمت به مردم تعریف می‌شد.  او نیز همچون شهید حاج قاسم سلیمانی، سوز اسلام و خدمت به ولایت و مردم داشت و برای همین بود که خداوند در همان مسیر حاج قاسم، شهادت را نصیب و توفیق ایشان کرد. آیت الله رئیسی رابطه عاشق و معشوقی با خداوند و امام رضا (ع) داشت و همین ویژگی؛ شهادت را نصیب ایشان کرد.

منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.