مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره ) خراسان رضوی گفت: این نهاد در راستای خدمت به سیل‌زدگان شهرستان‌های مشهد، فریمان و سایر شهرستان‌های آسیب‌دیده از سیل با انجام نیازسنجی لوازم ضروری زندگی توزیع می‌کند.

توزیع لوازم ضروری با انجام نیازسنجی برای کمک به سیل‌زدگان

به گزارش قدس خراسان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد خراسان رضوی، رضا سلم‌آبادی در خصوص اقدامات این نهاد در کمک به سیل‌زدگان مشهد، فریمان و سایر شهرستان‌های آسیب دیده از سیل بیان کرد: جلسه‌ای برای کمک به خانواده‌هایی که بر اثر سیل خسارت دیده‌اند، با حضور آقای نظری استاندار خراسان رضوی، مهندس جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، محسن داوری فرماندار مشهد، حمید اکبری فرماندار فریمان، مهندس منبتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی و معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه وظایف دستگاه‌ها مشخص شد، گفت: در خصوص موارد مرتبط به معیشت مردم از جمله کسب و کارهای کوچک چون بقالی، آرایشگری و ... که در سیل دچار آسیب جدی شده است و یا وسیله نقلیه‌ای که فرد با آن امرار معاش می‌کرده و این وسیله کاملا از بین رفته باشد، تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات به این خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره ) خراسان رضوی افزود: همچنین منازلی که کالاهای اساسی آن‌ها چون یخچال، فرش، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و... کاملا از بین رفته باشد، بر اساس نیازسنجی که کارشناسان کمیته امداد انجام می‌دهند، این وسایل در بین این خانواده‌ها توزیع می‌شود.

سلم آبادی تصریح کرد: هزینه تهیه لوازم خانگی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی که استانداری مشخص کرده پرداخت می‌شود،  کمیته امداد کالاهای خریداری شده را بین خانواده‌های سیل‌زده توزیع می‌کند.

وی افزود: تاکنون حدود ۲۱ ماشین کار و کسب و کار کوچک خیابانی شناسایی شده که اقدامات مربوطه برای  پرداخت تسهیلات انجام شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره ) خراسان رضوی بیان کرد:  لوازم خانگی خریداری و از چهارشنبه ۲ خرداد توزیع آن بین خانواده‌های سیل‌زده انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.