شهید «آیت‌الله محمدعلی آل‌هاشم»، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز، که در سانحه تلخ سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و هیات همراه در ورزقان به درجه رفیع شهادت رسید، نه‌تنها امام‌جمعه‌ای انقلابی بلکه پدری مهربان برای جوانان تبریزی بود.

شهید «آیت‌الله محمدعلی آل‌هاشم»، امام‌جمعه‌ای انقلابی و پدری مهربان

سید محمدعلی آل‌هاشم، فرزند آیت‌الله سید محمدتقی آل‌هاشم از روحانیون برجسته و بنام تبریز بود.  وی پس از شهیدان محراب آیت‌الله قاضی و آیت‌الله مدنی، مرحوم آیت‌الله مشکینی، مرحوم آیت‌الله ملکوتی و آیت‌الله مجتهدشبستری، ششمین نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز از ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ تاکنون بود که به فرموده مقام معظم رهبری جایگاهی بس رفیع، حساس و مهم است.

از عقیدتی سیاسی ارتش تا نمایندگی ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی

شهید آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم، تحصیلات مقدماتی را تا دوران دبیرستان در تبریز گذراند و پس از آن برای تحصیل علوم حوزوی راهی حوزه علمیه قم شد و تا مقطع سطح چهار حوزوی را سپری کرد. او همچنین مدت ۱۴ سال را در درس خارج آیت‌الله خامنه‌ای حضور داشته و مدرک دکترای فقه و مبانی را نیز دارا بود.

شهید آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم سابقه حضور در جبهه‌های دفاع مقدس را داشت و از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۶ ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی را بر عهده داشت و با حکم مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی‌فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران بود. از سال ۱۳۹۶ تا لحظه شهادت(۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) نیز به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز خدمت کرد.

برخی دیگر از مسئولیت‌های برجسته شهید آیت‌الله «سید محمدعلی آل‌هاشم» عبارت بود از: مسئول ستاد نماز جمعه تبریز، رئیس عقیدتی سیاسی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان، رئیس اداره عقیدتی سیاسی و معاون تبلیغات و روابط عمومی منطقه‌ای آذربایجان، جانشین اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش با تصویب فرماندهی معظم کل قوا، همچنین وی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران، عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، منتخب مردم استان آذربایجان‌شرقی در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و عضو میز آذربایجان در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.