حدود یک ماه پیش پرونده فروش جنس تقلبی توسط یک مسئول اتحادیه تلفن همراه مشهد روی میز گروه خبری خط قرمز قرار گرفت.

تقلبی فروشی آقای مسئول در اتحادیه تلفن همراه! 

به گزارش قدس خراسان، تحقیق یک ماهه تیم خبری خط قرمز درنهایت پرده از تخلف عجیب آقای مسئول در اتحادیه تلفن همراه مشهد برداشت و مشخص شد این فرد محصولات دسته چندم چینی را به جای شرکتی و اصلی به مشتری‌ها می‌فروشد.

رسانه چطور ورود کرد؟

حدود یک ماه پیش پرونده فروش جنس تقلبی توسط یک مسئول اتحادیه تلفن همراه مشهد روی میز گروه خبری خط قرمز قرار گرفت.

بررسی‌های اولیه به این واقعیت تلخ اشاره داشت که آقای مسئول که باید الگوی رعایت قوانین باشد، خودش به صورت گسترده‌ای ال.سی.دی‌های تقلبی و با درجه کیفیت پایین را جای محصولات شرکتی یک برند معتبر تولید تلفن همراه می‌فروشد.

با توجه به اینکه تمام داده‌هایی که در اختیار ما بود نیاز به راستی‌آزمایی داشت، تصمیم گرفتیم در قالب مشتری به خرید صوری چندین نمونه از محصولات تقلبی اقدام کنیم.

وقتی فهمیدیم که در فروشگاه مرکزی این فرد در مرکز شهر رویه غیرقانونی و دور از انصافی در حال رخ دادن است با حضور در این فروشگاه چندین نمونه ال‌سی‌دی مختلف تلفن همراه را خریداری کردیم.

ال‌سی‌دی‌هایی که فروشنده روی فاکتور، اصلی بودن(org)  آن‌ها را درج می‌کند. از این رو مستندسازی تصویری هم صورت گرفت تا تمامی راه‌های فرار فرد متخلف که دارای نفوذ در دستگاه‌های مختلف هم بود بسته شود.

تقلبی را هم گران‌تر از شرکتی فروخت!

پس از خرید و بررسی فاکتورها و استعلام قیمت‌ها مشخص شد آقای مسئول در اتحادیه تلفن همراه مشهد در کنار فروش کالای غیراصلی جای شرکتی، قیمت برخی ال‌سی‌دی‌ها را حتی از اصلی و شرکتی هم بالاتر به ما فروخته است!

اختراع یک کشور جدید در جهان!

ماجرای مهم دیگر اینکه روی بسته‌بندی‌های ال‌سی‌دی جای درج شدن عبارت تولیدشده در کشور ویتنام(VIETNAM) ، با زیرکی خاصی و با حذف حرف لاتین«t» روی بسته‌بندی به گونه‌ای که مشتری تصور کند محصول خریداری شده ساخت کشور ویتنام است درج شده بود وینام(VIENAM)!

بررسی محصولات داخل بسته‌بندی توسط کارشناسان معتمد رسانه، این فرضیه را هم پررنگ کرد که محصولات داخل بسته‌بندی نیز به صورت قاچاق وارد کشور شده و در ادامه داخل کشور بسته‌بندی و به اسم اصلی به مردم فروخته می‌شود.

ورود تعزیرات حکومتی و پلیس 

پس از تکمیل مستندسازی مورد نیاز رسانه، موضوع به مأموران پلیس اقتصادی خراسان رضوی منتقل شد و در ادامه رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی مشهد هم در جریان این واقعه تلخ قرار گرفت.

از همین رو چند روز پیش تیم خط قرمز به همراه پلیس و تعزیرات حکومتی به محل مراجعه و مشخص شد نه‌تنها تعداد زیادی ال‌سی‌دی در فروشگاه آقای مسئول وجود دارد، بلکه در انبار فروشگاه که در همان حوالی قرار داشت هم مقادیر زیادی از این نوع ال‌سی‌دی تلفن‌های همراه دپو شده است.

در نهایت دو فروشگاه عرضه قطعات تلفن همراه، یک انبار و دفتر یک شرکت پخش قطعات با دستور اینانلو، رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی مشهد به ظن تقلب و قاچاق کالا پلمب شد تا بررسی‌های تکمیلی در این زمینه صورت پذیرد.

بر پایه اطلاعات بدست آمده هرچند در حال حاضر محل فک پلمب شده است، اما این اقدام هم پس از آن صورت گرفت که از تمامی ال‌سی‌دی‌های مورد اشاره نمونه‌برداری و برای بررسی بیشتر کارشناسی به مقر پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی منتقل و پرونده‌ای هم در تعزیرات بر این اساس مفتوح و در دست رسیدگی قرار دارد.

منتظر گزارش‌های تکمیلی در این زمینه باشید.

خبرنگار:عقیل رحمانی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.