۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
کد خبر: 990000

معاون ستاد امداد گمشدگان مکه معظمه ۶ توصیه ضروری را برای حجاج ایرانی مطرح کرد.

چند توصیه برای حجاج

۱- حجاج محترم حتماً کارت شناسایی خود را هنگام خروج از محل اسکان کاروان همراه داشته باشند

۲- چنانچه افرادی در کاروان‌ها کارت شناسایی خود را گم کرده اند از مسئولین کاروان بخواهند که مشخصات کارت آنها را بر روی یک کاغذ نوشته و آنرا در جیب بگذارند.

۳- هنگام ورود به مسجد الحرام، برای طواف در گروههای چند نفری اقدام شود و حتی الامکان محلهایی برای جمع شدن دوباره افراد در خارج از مسجد الحرام در نظر گرفته شود.

۴-اگر یک نفر در خیابان گم شد و از دسترسی به امدادگران محروم ماند بهترین راه حل مراجعه به اولین کاروان ایرانی در طول مسیر .است زیرا مسئولین کاروانهای ایرانی موظفند حجاج گمشده را به محلهای خودشان برسانند.

۵-چنانچه افرادی حتی در خیابانهای مکه معظمه یا مدینه منوره موفق به مراجعه به کاروانهای ایرانی نشدند بلافاصله به محل مسجد الحرام مراجعه کنند چون در آنجا حتماً نیروهای امدادگر در انتظار آنها هستند.

۶-هنگام گم شدن هرگونه اضطراب و دلهره را از خود دور کنید و از مراجعه به افراد ناشناس حتی الامکان خودداری نمایید به فکر سلامت خود باشید.

رعایت نکات بهداشتی به عنوان یک عامل مهم پیشگیری از بروز بیماریها در ایام سفر حج، نقش مؤثری در کاهش انواع بیماریها بخصوص بیماری گرمازدگی داشته است.

قائم مقام سرپرست هیئت پزشکی حج از حجاج ایرانی می خواهد تا هرگونه تشویق و اضطراب را از خود دور سازند زیرا این موضوع خود زمینه ساز بیماری هایی مثل بیماری های قلبی است.

دکتر نوروزی تاکید می‌کند؛ چنانچه افرادی در کاروان ها دچار کوفتگی و ضعف بوده و یا حال عمومی آنها روبه تغییر است بلافاصله به درمانگاه های هیئت پزشکی مراجعه کنند تا خدای نکرده مشکل خاصی برایشان پیش نیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.