انتخابات

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: مجموعه سازمان محیط‌زیست و عرصه‌های تحت مدیریت این سازمان هیچ گونه خط قرمزی برای حضور دانشجو و پژوهشگر در این سازمان ندارد.

 رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست: انجمن‌های علمی برای معضلات محیط‌زیستی راه حل بدهند

علی سلاجقه در جلسه هم‌فکری با رئیسان انجمن‌ها و اتحادیه‌های علمی دانشگاهی، با اشاره به اینکه محیط‌زیست بدون دانش و فناوری معنا و مفهومی ندارد، افزود: محیط زیست دنیا در مرز دانش و فناوری حرکت می کند به همین دلیل ما با اعتقاد به ظرفیت علمی در راستای حل مشکلات گام برمی‌داریم و از انجمن های علمی می خواهیم که برای مشکلات محیط زیستی کشور راه حل ارائه دهند.

سلاجقه ادامه داد: در خصوص تغییر اقلیم طبق برنامه هفتم ۱۵ درصد این برنامه به صورت مستقیم به سازمان حفاظت محیط زیست مربوط است و در این بحث از ظرفیت انجمن ها استفاده کردیم که بسیاری از کمیته ها و کارگروه ها در این حوزه مشارکت کردند.
معاون رئیس جمهور اضافه کرد: با ایجاد هاب تغییر اقلیم کشور و ارتقا مجموعه پژوهشکده و همچنین راه اندازی پارک علم و فناوری نیاز به توانمندی ها و ظرفیت های انجمن های علمی داریم تا بتوانیم برای مسائل و مشکلات این حوزه راه حل‌های علمی داشته باشیم، همچنین ما از لحاظ بانک ژن، ذخایر ژنتیکی بسیار قوی داخل کشور داریم.

سلاجقه درباره فراخوان عنوان‌های پایان نامه و رساله دکتری و لزوم مشارکت دانشجویان، گفت: سازمان با داشتن حدود ۲۷۰ لایه اطلاعاتی و سازماندهی فرآیندها یکی از قوی ترین سامانه ها را در بین دستگاه های اجرایی کشور دارد که باید در اختیار تمام مجموعه‌های علمی کشور قرار گیرد و ما در این زمینه هیچ گونه محدودیتی اعمال نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد برنامه تغییر اقلیم در برنامه هفتم به صورت مستقیم مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست است، افزود:  در خصوص ظرفیت های مشارکت بین الملل پس از وزرات امور خارجه با عضویت در بیش از ۵۴ کنوانسیون و بحث های الحاقی و پروتکل ها بیشترین مناسبات بین المللی را در بین دستگاه های کشور داریم و این ظرفیت کاملا در اختیار انجمن های علمی کشور است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.