ثبت نام دوره‌های آموزشی طرح «شمیم تلاوت رضوی» از سوی مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی در مشهد از 19 خرداد آغاز می‌شود.

آغاز ثبت‌نام طرح «شمیم تلاوت رضوی» در مشهد

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی پیرامون ثبت نام دوره‌های آموزشی طرح «شمیم تلاوت رضوی» گفت: طرح شمیم تلاوت رضوی شامل کلاس‌های آموزشی عمومی قرآن کریم از جمله روانخوانی، قرآن کریم، تجوید مقدماتی و تکمیلی، آموزش مفاهیم و تفسیر قرآن کریم، آموزش ترتیل(سطح 1 تا 4) است که به صورت ترمی در فصل‌های بهار، تابستان، پاییز و زمستان برگزار می‌شود. 
حجت‌الاسلام و المسلمین سید مسعود میریان هدف از برگزاری این طرح را گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی و فراگیر شدن آموزش‌های عمومی و بهره‌برداری هر چه بهتر از اوقات فراغت دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها عنوان کرد و افزود: دوره‌های آموزشی این طرح به صورت مجازی و حضوری در مساجد سطح شهر مشهد ویژه افراد 8 سال به بالا برگزار می‌شود. 
وی افزود: ثبت نام این دوره از 19 خرداد آغاز و علاقه‌مندان تا 22 خرداد فرصت دارند برای ثبت‌نام به سامانه https://markazquran.razavi.ir مراجعه کنند. 
حجت‌الاسلام میریان تصریح کرد: این دوره آموزشی دوم تیرماه در مساجد سطح شهر مشهد شروع به کار می‌کند و تا پایان تابستان  ادامه خواهد داشت. 
مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی یادآور شد: مراحل آموزشی طرح شمیم تلاوت رضوی در یک ترم سه ماهه (12 هفته) به طول می‌انجامد. طول دوره نیز ۱۸ تا ۲۲ جلسه (هر جلسه 90 دقیقه) است که در تابستان بصورت هفته ای سه روز و در طی سال تخصیلی به صورت یک جلسه در هفته به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود. 
دارا بودن حداقل 8 سال سن، توانایی خواندن قرآن و تعهد به تمرین، تکرار و حضور به موقع در کلاساز جمله شرایط در نظرگرفته برای فراگیران است. در پایان هر ترم از فراگیران قرآنی آزمون سطح سنجی برگزار می‌شود که فراگیران بعد از کسب نمره قبولی به مرحله آموزشی بعدی راه می یابند.
وی با اشاره به این که طرح «شمیم تلاوت رضوی» از سال 1397 در حال برگزاری است، خاطر نشان کرد: این طرح در همان سال نخست در 47 شعبه برگزار شد و هزار و 300 شرکت کننده در قالب 81 کلاس از آموزش‌های این طرح بهره‌مند شدند. 65 مربی قرآنی آموزش‌های این طرح را به نوآموزان برعهده داشتند. این طرح که از طرح‌های فعال مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی به شمار می‌رود هم اکنون نیز با گذر از 5 سال، در حال اجرا است و سالانه به شمار متقاضیان طرح افزوده می‌شود.
مساجد و مراکز قرآنی سطح شهر مشهد و حرم مطهر رضوی میزبان برگزاری این طرح هستند که در تابستان 1402 با مساعدت تولیت آستان قدس رضوی برای علاقه‌مندان قرآنی در مساجد و مراکز منتخب سطح شهر مشهد مقدس به صورت رایگان پیش بینی شد. در این طرح که به صورت مشترک با اداره علوم قرآنی حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است سال گذشته با شرکت بیش از دو هزار و 500 فراگیر در تابستان و نزدیک 2 هزار فراگیر در پاییز اجرا شد و 53 شعبه در سطح شهر مشهد میزبان برگزاری این طرح بودند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.