بیش از ۲۷ هزار داوطلب کنکوری با تاخیر در نوبت دوم کنکور ثبت نام کردند.

 ثبت نام کنکور  ۶۱۸ هزار تومان! / پاسخ "پورعباس" به چرایی ۳ برابر شدن هزینه ثبت نام

در پی درخواست مکرر داوطلبانی که تا تاریخ تعیین شده (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفق به ثبت‌ نام در آزمون سراسری ۱۴۰۳ نشده بودند، برای آخرین بار و به منظور مساعدت با این عده از داوطلبان ترتیبی اتخاذ شد که صرفاً در روزهای یکشنبه ۶ خرداد و دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ بتوانند نسبت به ثبت‌ نام با تأخیر اقدام کنند.

این فرصت در حالی داده شد که داوطلبان هنگام پرداخت هزینه ثبت ‌نام مجبور شدند به جای ۲۰۸ هزار تومان هزینه ثبت نام نوبت اول، به ۶۱۸ هزار تومان پرداخت کنند؛ موضوعی که گلایه بسیاری از داوطلبان را در پی داشت.

دلایل افزایش هزینه ثبت نام

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در توضیح دلایل افزایش هزینه ثبت نام جاماندگان در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار داشت: در این موضوع بر اساس مصوبه سازمان سنجش عمل شده است؛ وقتی ثبت نام با تأخیر صورت می گیرد چون این موضوع به نوعی ثبت نام برای یک کنکور مجزا محسوب می شود قانون می گوید افرادی که با تأخیر اقدام به ثبت نام می کنند باید جریمه شوند.

عبدالرسول پورعباس با تأکید بر اینکه اگر این جریمه ها اعمال نشود داوطلبان زمان بندی سازمان سنجش را رعایت نخواهند کرد، افزود:به دلیل اینکه دو هفته در برگزاری کنکور تأخیر به وجود آمد به درخواست داوطلبان ثبت نام هم برای جاماندگان دوباره انجام شد.

وی ادامه داد:اعمال افزایش هزینه ثبت نام کنکور از ۲۰۸ هزار تومان به ۶۱۸ هزار تومان بر اساس مصوبه هیئت دولت انجام شده و روند قانونی آن طی شده است.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با تأکید براینکه ثبت نام با تأخیر به این معنی است که داوطلب به موقع برای ثبت نام عمل نکرده و برای جبران آن باید هزینه بابت جریمه پرداخت کند، اظهار داشت:این یک موضوع طبیعی در مورد ثبت نام کنکور است و اگر این ثبت نام با تأخیر برای داوطلبان مهیا نمی شد به هیچ وجه ثبت نامی برای جاماندگان صورت نمی گرفت و از شرکت در کنکور محروم می ماندند.

پورعباس ادامه داد: ثبت نام جاماندگان کنکور دوباره فرایند جدیدی را به سازمان تحمیل کرده و باید دوباره برای آن ها از ابتدا حوزه بندی انجام شود،کارت تهیه کنیم و این در حالی است که همه کارها تمام شده بود.

وی با بیان اینکه فرایند ثبت نام جدید تنها برای کمک به  جاماندگان از ثبت نام کنکور بود، افزود: ثبت نام این افراد به پایان رسید و در حدود ۲۷ هزار نفر در این فرایند جدید ثبت نام کردند و به ثبت نام های قبلی افزوده شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.