۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 990185

«محمد علی» روزنامه‌نگار و نویسنده مسلمان هندی طی یادداشتی که روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، از ترس و وحشت مسلمانان این کشور به دلیل تعصبات مذهبی مسئولان هند خبر داد

زندگی مسلمانان هند در سایه ترس و وحشت
به نقل از الجزیره، «محمد علی» روزنامه‌نگار و نویسنده مستقل هندی طی یادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز نوشت: مسلمانان هند نمی‌توانند دین خود را اظهار کنند چرا که نارندرا مودی، نخست وزیر هندوی این کشور نسبت به این مسئله تعصب دارد.
وی در ادامه یادداشت خود تأکید کرد: من همیشه عادت داشتم در مکالمات تلفنی از کلمه «سلام علیکم» استفاده می‌کردم اما اکنون وضعیت فرق کرده و به گونه‌ای شده که مسلمانان نمی‌توانند دین خود را آشکار کنند.
نیویورک تایمز: مسلمانان هند در ترس و وحشت زندگی می‌کنند

بی‌عدالتی نسبت به مسلمانان هند

این روزنامه‌نگار هندی افزود که در ۱۰ سال گذشته دولت متعصب مودی به عمد بیش از ۲۰۰ میلیون شهروند مسلمان هندی را تحقیر  و هویت آنان را به اعتبار اینکه شهروندان اصیل نیستند مخدوش کرده است.
این نویسنده هندی با بیان اینکه مرحله اول انتخابات ملی هند در ۱۹ آوریل برگزار شده و قرار است مرحله دوم انتخابات نیز اول ژوئیه برگزار شود، در ادامه نوشت: مودی در سخنرانی خود در یکی از کمپین‌های انتخاباتی، مسلمانان را در این کشور نفوذی توصیف کرد و گفت که سعی دارد به همراه پیروانش این کشور را به یک کشور هندوی خالص تبدیل کند.
محمدعلی ابراز تأسف کرد که مسلمانان هند پس از یک دهه قتل، کشتار و خشونت، اکنون نیز باید هر روز با ترس و وحشت زندگی کنند که مبادا به عنوان مسلمان شناخته شوند و مورد ظلم و بی‌عدالتی قرار گیرند. آنها مجبورند برای حفظ جان خود هویت مسلمانی خود را انکار کنند.
وی در بخش دیگری از این یادداشت به تاریخ مسلمانان در هند پرداخت و نوشت: دین اسلام حدود ۱۳۰۰ سال پیش وارد هند شد و مسلمانان از ساکنان اصلی این سرزمین هستند که قرن‌ها پیش به دین اسلام گرویده‌اند.
محمد علی در ادامه افزود: بسیاری از مسلمانان هندی علیه استعمار بریتانیا به جنگ پرداختند و میلیون‌ها نفر از آنان در هنگام تقسیم این کشور در سال ۱۹۴۷ به دو بخش هند (دارای اکثریت هندو) و پاکستان (دارای اکثریت مسلمان) با این مسئله مخالفت کردند چرا که اعتقاد دارند هند وطن آنهاست و به آن افتخار می‌کنند. اما سیاست‌های تبعیض‌آمیز مودی مسلمانان را هدف قرار داده و منجر به افزایش پدیده افراط‌گرایی شده است.
نیویورک تایمز: مسلمانان هند در ترس و وحشت زندگی می‌کنند
یادآوری می‌شود؛ نارندرا دامورداس مودی، زاده ۱۷ سپتامبر ۱۹۵۰ نخست‌وزیر فعلی هند است؛ این سیاستمدار هندی از رهبران حزب هندو ـ ملی‌گرای حزب بهاراتیا جاناتا است و از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ سروزیر ایالت گجرات هند بود. مودی نامزد بهاراتیا جاناتا در انتخابات پارلمانی ۲۰۱۴ برای تصدی پست نخست‌وزیری بود و با پیروزی این حزب مودی به جای مانموهان سینگ از حزب کنگرهٔ هند نخست‌وزیر این کشور شد.
وی در سخنرانی انتخاباتی خود گفته بود: «اگر حزب کنگره به اظهارات مانموهان سینگ، نخست وزیر پیشین مبنی بر اینکه اقلیت مسلمان باید اولین کسانی باشند که از منابع بهره می‌برند، وفادار باشد، این به معنای توزیع ثروت بین نفوذی‌ها و افرادی خواهد بود که فرزندان بیشتری دارند.»
منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.