وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه پس از تجربه موفق انتخابات مجلس دوازدهم زمینه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکتررونیکی وجود دارد گفت: منتظر اعلام نظر و تصمیم شورای نگهبان در این زمینه هستیم.

زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات الکترونیک آماده است / سکوها و پیام‌رسان‌های داخلی برای تبلیغات نامزدها تقویت می‌شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص آمادگی این وزارتخانه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هستم تیرماه گفت: ما منتظر اعلام نظر شورای محترم نگهبان هستیم که بگویند  بنا است انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم هم  به شیوه انتخابات اخیر مجلس برگزار شود و احراز هویت رأی دهندگان برخط باشد یا نه؟ و رأی‌گیری الکترونیکی است یا به شیوه سنتی؟ که هنوز در این زمینه به ما نظرشان را نگفته‌اند ولی در هر حال ما  برای هر دو گزینه آمادگی کامل داریم و در انتخابات مجلس کاملاً موفق عمل کردیم.

زارع پور با بیان اینکه در انتخابات مجلس دوازدهم  ۹۹ درصد استعلام ها برای احراز هویت و رأی تکراری به صورت برخط انجام شد، افزود: در دور دوم همه دستگاه‌های ما درهمه شعب متصل بودند  و اتصال ۱۰۰ درصدی صورت گرفت در حالی که در دور اول انتخبات هم این پوشش ۹۹/۸ درصد بود که تجربه ذی‌قیمتی است و بر این اساس می‌توانیم انتخابات ریاست جمهوری را هم اگر شورای نگهبان در چارچوب قانون همراهی کند به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

وی در خصوص تمهیدات وزارت ارتباطات در حوزه تبلیغات انتخاباتی نامزدها و دسترسی مردم به این تبلیغات در فضای مجازی هم تصریح کرد:  برای تبلیغات نامزدها هم استفاده از ظرفیت پیام رسانها و شبکه‌های اجتماعی داخلی را در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: انتخابات مجلس دوازدهم نشان داد ظرفیت خوبی در سکوها و پیام رسانهای داخلی برای تبلیغات و ارتباط با مردم وجود دارد و اقبال خوبی هم  از سوی نامزدها و مردم صورت گرفت و الان که تعداد نامزدهای انتخابات کمتر است می‌توان استفاده بهتری از پیام رسان‌های داخلی انجام داد و ما در حال برنامه ریزی هستیم تا در قالب مصوباتی که در کمیته تبلیغات ستاد انتخابات صورت می‌گیرد، به شکل موثرتری از سکوهای داخلی برای تبلیغات استفاده شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه کشور نیازمند کار اساسی است که آن هم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور در لایه‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: آخرین حضور رئیس جمهور شهید در وزارت ارتباطات در آستانه روز جهانی ارتباطات بود، افتتاح توسعه شبکه انتقال کشور، افزایش بیش از ۸۰ درصدی  ظرفیت شبکه انتقال کشور، توسعه ۹۵ درصدی شبکه آی پی کشور در دولت سیزدهم انجام شد. در لایه دسترسی هم پروژه بزرگ ایجاد پوشش فیبر نوری، توسعه کسب و کارها و توسعه نسل پنجم را داشتیم.

زارع چپور همچنین در خصوص کندی سرعت اینترنت در روزهای گذشته، اظهار داشت: این موضوع مربوط به مسأله یکی از ارائه‌دهندگان خدمات فضای ابری خارجی بود که برطرف شد و ما مشکلی در شبکه نداشتیم. در راستای تحقق وعده‌ای که به مردم دادیم تا پایان خرداد ماه،  ۳۰ درصد به سرعت اینترنت همراه اضافه می‌شود، یک داشبورد طراحی شده که من در گذشته آدرس آن را اعلام کردم که هر ۲ هفته یکبار به روز می‌شود و ارزیابی نهایی آن در خرداد اعلام خواهیم کرد. اگر اپراتورها به تعهدات خود عمل نکنند، حتما با آنها برخورد می‌شود.

وی اظهار داشت: بنا بود سومین جلسه شورای عالی فضای مجازی با حضور رئیس جمهور برگزار شود که این توفیق از ما گرفته شد و امیدواریم که به زودی با حضور آقای مخبر برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.