سخنگوی دولت از مصوبه جدید هیئت وزیران برای حذف برخی مقررات و شرایط و مدارک غیر ضروری و زائد به منظور تسهیل بیشتر صدور مجوزهای کسب و کار خبر داد.

سخنگوی دولت: صدور مجوزهای کسب و کار باز هم تسهیل شد

قدس آنلاین: علی بهادری جهرمی امروز در تشریح مصوبات هیئت وزیران  گفت: امروز هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت اقتصاد به رفع برخی سخت گیری ها برای صدور مجوز کسب و کار رای داد. برخی سخت گیری های غیر لازم برای صدور مجوز و کسب و کار وجود داشت که این موارد در مرحله اول در حوزه گردشگری شناسایی شد و هیات وزیران رای به سهل گیری برای صدور مجوز کسب و کار داد. مثلا تصویب شد اگر منع قانونی ندارد، نیاز به کارت پایان خدمت نباشد و فقط وضعیت خدمت مشخص شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: به منظور افزایش بهره وری در صنایع کشوری، آیین نامه اجرایی ماده ۲۶ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی تقویت شد و هیات وزیران مشوق‌های بهنیه سازی انرژی جدید پیش‌بینی کرد تا حامی سرمایه‌گذاری در صنایع باشد و گام جدی درباره افزایش بهره وری در صنایع برداشته شود.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: برای حمایت از مدیریت محلی و دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، آیین‌نامه ای برای تامین هزینه‌های پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این دولت تصویب شده بود که امروز مواردی به این آیین نامه افزوده شد تا دهیاری‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری ها هم امکان بهره برداری از این ظرفیت را داشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد: یکی دیگر از مصوبات دولت که مورد تاکید رئیس جمهور شهید بود، برای افزایش اشتغال فارغ‌التحصیلان است. یکی دیگر از تاکیدات رئیس جمهور افزایش مهارت آموزی در حوزه آموزش بود. امروز آیین‌نامه ای برای افزایش مهارت آموزی و افزایش اشتغال فارغ‌التحصیلان به تصویب هیات وزیران رسید.

تامین منابع مالی انتخابات

سخنگوی دولت اضافه کرد: با توجه به لزوم برگزاری انتخابات و با توجه به این سانحه وزارت کشور پیشنهادی را به منظور تامین منابع مالی برای برگزاری هم مجریان و ناظران انتخابات ارائه کردند که با موافقت هیات دولت به تصویب رسید. منابع پیش‌بینی شد و انشاءالله هرچه سریع‌تر در اختیار هم فرایندهای اجرایی چه در حوزه داخلی و چه در حوزه خارجی برای ایرانیان خارج از کشور، عزیزانی که در سفر حج به سر می‌برند و یا در خارج از کشور هستند در اختیار آنها قرار بگیرد هم برای اجرا و هم برای نظارت بر انتخابات.

سخنگوی دولت درباره شرایط دولت پس از شهادت رئیس جمهور، گفت: وزرا ناراحت هستنن، اما سرعت اجرای تصمیمات دولت کاهش پیدا نکرده است. رئیس‌جمهور بر سرعت در تصمیم‌گیری و پیگیری اجرای تصمیمات تاکید داشتند و همه ما این توصیه را عملی کرده ایم البته هرچه می گذرد بیشتر ابعاد جدید از فقدان رئیس جمهور برای ما در دولت یادآوری می‌شود، اما با اداره خوب آقای مخبر و همدلی وزرا، سرعت کار حتی شاید مضاعف هم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.