انتخابات

۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: 990749

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: برداشت گندم از چهار هزار و ۷۰۰ هکتار مزارع زیرکشت این محصول در رشتخوار آغاز شده است.

برداشت گندم در رشتخوار آغاز شده است

به گزارش قدس خراسان، علیمردان خزایی اظهار کرد: کار برداشت محصول گندم با کمک ۴۵ دستگاه کمباین بومی و ۱۵ دستگاه کمباین مهاجر از ابتدای خرداد ماه کنونی آغاز شده است و تا ابتدای تیرماه ادامه می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار سطح زیرکشت اراضی زراعی شهرستان رُشتخوار را ۱۳ هزار و ۸۵۰ هکتار عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیرکشت گندم، نزدیک به ۱۶ هزارتن محصول برداشت شود.

وی گفت: پیش‌بینی اولیه، برداشت ۲۰ هزار تن بود که این میزان به دلیل بارش تگرگ، کاهش یافت، ولی با این حال نسبت به پارسال که نزدیک به ۱۴ هزار تن گندم برداشت شد، باز رقم امسال بیشتر از پارسال خواهد بود.

خزایی اضافه کرد: عملیات ضدعفونی و معاینه فنی کمباین‌ها قبل از ورود به مزرعه توسط کارشناس ناظر برداشت انجام شده است و نظارت بر برداشت و ریزش کمباین‌ها توسط کارشناسان مراکز و مدیریت و ناظران برداشت انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار به خرید تضمینی گندم اشاره کرد و گفت: ۱۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان پارسال خریداری شد و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز نزدیک به ۱۶ هزار تن گندم از کشاورزان منطقه خریداری شود.

وی با اشاره به وجود ۲ مرکز خرید مباشری گندم در ۲ بخش جنگل و مرکزی افزود: گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به سیلوهای تربت‌حیدریه و گناباد تحویل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.