معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: روزانه بیش از ۵۰ نوبت نماز جماعت در صحن‌ها و رواق‌های مختلف حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

روزانه بیش از ۵۰ نماز جماعت در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد در گفتگو با آستان‌نیوز با بیان این مطلب، گفت: حرم مطهر رضوی یکی از بزرگترین و مهمترین اماکن مذهبی جهان اسلام است که علاوه بر زیارت و عرض ارادت به محضر امام مهربانی‌ها محلی برای برگزاری آئین‌ها و مراسم مذهبی می‌باشد. 

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مراسم و آئین‌های مذهبی که همه روزه در این ارض اقدس انجام می‌شود، نمازهای جماعت است که این آئین همه روزه و در تمامی اوقات شرعی با نظم و شکوه خاصی با حضور هزاران نمازگزار از سراسر کشور و همچنین نمازگزارانی از کشورهای اسلامی در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. 

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: روزانه ۱۲ نماز جماعت صبح، ۲۰ نماز ظهر و عصر و ۱۹ نماز مغرب و عشاء در ۲۲ مکان از اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی اقامه می‌شود.
 

مکان‌های نماز جماعت خواهران و برادران 
وی افزود: رواق‌ امام خمینی(ره) یکی از بزرگ‌ترین مکان‌های سرپوشیده برای برگزاری مراسم و آئین‌های مذهبی است و این رواق بزرگ در سه نوبت صبح، ظهر و مغرب پذیرای تعداد زیادی از نمازگزاران خواهر و برادر است. 

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد عنوان کرد: ایوان مقصوره، شبستان نهاوندی، شبستان تبریزی و صحن مسجد گوهرشاد، رواق‌های دارالحجه(عج)، دارالسیاده، دارالسلام و صحن جمهوری اسلامی نیز از جمله اماکنی است که همه روزه در سه افق شرعی صبح، ظهر و مغرب ویژه خواهران و برادران در آن نماز جماعت برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: رواق‌ نجمه خاتون نیز در سه نوبت صبح، ظهر و مغرب، صحن انقلاب در دو نوبت ظهر و مغرب و رواق حضرت زهرا(س) تنها در نوبت ظهر میزبان بانوان زائر و مجاور برای اقامه نماز جماعت است. 

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی بیان کرد: مدرسه پریزاد در دو نوبت ظهر و مغرب نماز جماعت ویژه برادران و در صحن‌های صحن پیامبر اعظم(ص)، امام حسن مجتبی(ع)، آزادی، کوثر، مقبره شیخ طبرسی و رواق شیخ حر عاملی نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشا ویژه خواهران و برادران برگزار می‌شود.

 
نمازهای جماعت ویژه زائران غیر ایرانی 
وی در ادامه به برگزاری نمازهای جماعت ویژه زائران غیر ایرانی اشاره و بیان کرد: رواق غدیر در سه افق شرعی صبح ظهر و  مغرب میزبان نمازگزاران اردو زبان و رواق دارالرحمه تنها در  افق شرعی صبح، رواق درالمرحمه و صحن غدیر در دو نوبت ظهر و عصر میزبان جمع نمازگزاران عرب زبان است. 

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی اذعان کرد: به منظور درک بیشتر فیض نماز جماعت صبح و برای کسانی که دیرتر به صفوف نماز جماعت می‌رسند همه روزه بیست دقیقه بعد از اذان صبح، نماز صبح مجددا در شبستان نهاوندی مسجد گوهرشاد برگزار می‌شود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.