یکی از مهم‌ترین سامانه‌های رونمایی شده در دولت سیزدهم در زمینه اصلاح فرآیند خرید و فروش مسکن و همچنین بازار اجاره بها، سامانه خودنویس بوده است که نقش ویژه‌ای بر خروج دلالان از مسیر و فرآیند معاملات بازار مسکن دارد.

یک نوآوری در بازار اجاره و خرید و فروش مسکن؛ عقد قرارداد رایگان بدون نیاز به واسطه‌ها با سامانه خودنویس

امیرحسین اقبالی کارشناس اقتصادی در رابطه با یکی از مهم‌ترین سامانه‌های تنظیمی رونمایی شده در دولت شهید رئیسی گفت: یکی از مهم‌ترین سامانه‌های رونمایی شده در دولت سیزدهم در زمینه اصلاح فرآیند خرید و فروش مسکن و همچنین بازار اجاره بها، سامانه خودنویس بوده است که نقش ویژه‌ای بر خروج دلالان از مسیر و فرآیند معاملات بازار مسکن دارد و از همه مهم‌تر امکان عقد قرارداد اجاره یا معامله مسکن بدون نیاز به مراجعه به واسطه‌ها را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: این موضوع و رویکرد نه تنها به مستاجرین کنترل بیشتری بر فرآیند اجاره می دهد، بلکه به آنها اجازه می دهد تا با اجتناب از هزینه های پرهزینه واسطه، در هزینه خود صرفه جویی کنند. علاوه بر این، سیستم خودنویس با ایجاد بستری ساده و کاربرپسند برای انعقاد قراردادهای اجاره، به ساده‌سازی فرآیند اجاره کمک می‌کند. مستاجرین می توانند به راحتی املاک موجود را جستجو کنند، عکس ها و جزئیات هر فهرست را مشاهده کنند و مستقیماً با صاحبخانه ها برای پرسیدن سؤال یا مذاکره در مورد شرایط ارتباط برقرار کنند. هنگامی که قرارداد اجاره به دست آمد، مستاجرین می توانند قرارداد را به صورت آنلاین امضا کنند و نیازی به جلسات حضوری یا کارهای اداری را از بین ببرند.

این کارشناس اقتصادی در ادامه با اشاره به اینکه سامانه خودنویس امکان دلالی در بازار اجاره را کاهش می دهد اظهار کرد: سامانه خودنویس امکان دلالی در بازار اجاره را کاهش می دهد و روند شفاف و عادلانه تری را برای مستاجرین برای یافتن محل زندگی فراهم می کند. این سیستم با اجازه دادن به مستاجرین برای معامله مستقیم با مالکان، ارتباطات باز و درک متقابل بین هر دو طرف را تشویق می کند و منجر به معاملات اجاره ای رایگان و کارآمدتر می شود.

اقبالی در پایان اظهار کرد: سامانه «خودنویس» نشان دهنده یک نوآوری قابل توجه در بازار اجاره و همچنین خرید و فروش مسکن است که با حذف واسطه‌ها و خودکارسازی فرآیندهای کلیدی، به دنبال کاهش هزینه‌های عقد قرارداد اجاره و خرید و فروش ملک، افزایش کارایی بازار و ارتقای شفافیت و برابری در فرآیند معاملات بازار مسکن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.