امام جمعه سبزوار گفت: دولت چهاردهم باید همچون دولت سیزدهم توان خود را برای افزایش تفاهم، اقناع و تقویت سرمایه‌های اجتماعی به کار گیرد.

 دولت چهاردهم باید تقویت کننده سرمایه‌های اجتماعی باشد

به گزارش قدس خراسان،آیت الله غلامرضا مقیسه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سبزوار افزود: دولت آینده باید همانند دولت گذشته تولید بازدارندگی فعال را همزمان با مشارکت مردم در اداره کشور و تقویت توان دفاعی تداوم و تعمیق بخشد.
وی با اشاره به انتظارات مردم از دولت آینده گفت: ضروری است دولت با فهم درست از عدالت و پیشرفت در مسیر کم کردن مشکلات اقتصادی و نیازهای مردم حرکت کند.
امام جمعه سبزوار تصریح کرد: ارتقای سطح اخلاق سیاسی در کشور را مهم خواند و گفت: بی‌تردید بخشی از بدرقه پرشور پیکر شهید آیت الله رئیسی ناشی از شخصیت اخلاقی و صفات والای انسانی و اخلاقی درایشان بود.
وی ادامه داد: رئیس جمهور شهیدمان شخصیتی تنش زدا و فیصله بخش و البته صادق و اخلاقی داشت.
خطیب جمعه سبزوار همچنین با تأکید بر تدبیر، هوشمندی و درایت مقام معظم رهبری و شکرگزاری از نعمت ولایت گفت: واقعه تلخ ۳۰ اردیبهشت ماه زلزله‌ای سهمگین بود که پس لرزه‌هایش می‌توانست یک کشور را دچار فروپاشی و حداقل بحران کند.
آیت الله مقیسه افزود: اما با عنایت الهی و لطف امام زمان (عج) که در تدبیر خدایی رهبر حکیم انقلاب و حضور معنادار مردم متجلی شد، فرصت‌هایی بی‌بدیل توسط ملت ایران آفریده شد و مخاطرات فراوانی از سر ملت گذشت.
وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در ۳۰ اردیبهشت گفت: اطمینان بخشی به ملت پس از آن توفان بزرگ، غیر از ریشه‌های معنوی و الهی از منظر علم سیاست، از سیاستمداری پخته برمی آید.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم ظرفیت‌های اجتماعی و هنجاری جامعه ایرانی را می‌شناسند و هم ظرفیت‌های نهادی ساختار و بافت حکومت را، که این باعث شد نه تنها خلأ قدرتی در جامعه رخ نداد بلکه حتی خلأ محدود اداری هم در کشور به وجود نیامد.
آیت الله مقیسه، تولید قدرت اجتماعی و عظیم برای ملت ایران که با تجمع‌های انبوه میلیونی در تهران، قم، تبریز و مشهد رقم خورد را نمایانگر قدرت بزرگ ملت ایران در برابر دشمنان بیان کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.