فرماندار زبرخان گفت: حدود ۷۰۰۰ کارگر در شهرستان مستقر بوده و کار می‌کنند که بخش قابل توجهی از آنها در شهرک صنعتی خیام هستند

شهرک صنعتی خیام مقصد کارگران شهرستان زبرخان

به گزارش قدس خراسان، سید مؤمن حسینی بر ضرورت رسیدگی به وضعیت تمامی شرکت‌های راکد در شهرک صنعتی خیام این شهرستان تأکید کرد و افزود: نیاز مبرم و مهم به برق مصرفی صنایع مهمترین و اصلی‌ترین مسئله‌ای است که در شهرک صنعتی با آن مواجه هستیم.

وی افزود: کمبود برق موجب شده شرکت‌های تولیدی و صنایع مختلفی در پیک مصرفی قطعی برق داشته باشند، می‌طلبد شرکت توزیع برق و همچنین برق منطقه‌ای و دیگر ارگان‌های مرتبط توجه بیشتری نسبت به رفع این مسئله داشته باشند.

حسینی با بیان اینکه با رفع این مشکل می‌توان از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در شهرک صنعتی شهرستان زبرخان استفاده کرد، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته طی دو سال اخیر چندین کارخانه و واحد صنعتی احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

وی از استقرار بالغ‌بر ۳۰۸ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی زبرخان خبر داد و گفت: اندک زمین‌های متروکه و یا مجموعه‌های تعطیل یا نیمه تعطیل در شهرک صنعتی خیام وجود دارد که نیاز است با مالکین گفت وگو کرده تا هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند و به چرخه تولید بازگردند.

فرماندار زبرخان اظهار کرد: علیرغم اینکه کمبود فضا یکی از مشکلات شهرک صنعتی محسوب می‌شد اما با مدیریت صحیح فضاهای واگذار شده و پس‌گیری زمین‌هایی که به بهره‌برداری نمی‌رسند تا حدود زیادی این مشکل قابل رفع خواهد بود.

وی از تعطیل و راکد بودن برخی واحدها به دلایل مختلف در شهرک صنعتی خیام خبر داد و گفت: برخی در مرحله تجهیز و کسب مجوزهای قانونی و برخی کاملاً غیرفعال هستند که نیاز است به وضعیت این واحدها رسیدگی شود.

حسینی با بیان اینکه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی خیام از نظر ارزآوری و صادرات و همچنین تولید از وضعیت مطلوبی برخوردارند، افزود: در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ کارگر در شهرستان مستقر بوده و کار می‌کنند که بخش قابل توجهی از آنها در شهرک صنعتی خیام هستند، واحدهای بزرگ دیگری هم شامل صنایع لبنی، شرکت نساجی و ... در اطراف شهرک صنعتی و شهرستان هستند و فعالیت دارند.

وی در پایان در خصوص مشکل برق مورد نیاز شهرک صنعتی بیان کرد: در سفر اخیر مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی به شهرستان برای نصب ترانس در شهرک، قول مساعد داده شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.