انتخابات

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خوشاب گفت:‌ ١٠۶ استخر کشاورزی در این شهرستان غربی خراسان رضوی شناسایی شده که امسال در آستانه فصل گرما،‌ کارشناسان بهداشت حرفه‌ای تمام آن‌ها را مورد بازدید و بررسی قرار دادند.

بررسی وضعیت ۱۰۶ استخر خوشاب خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، علی شاهی روز جمعه در جمع خبرنگاران، با اشاره به شعار روز جهانی بهداشت حرفه‌ای در سال ٢٠٢۴ که "وقت کم است، هم اکنون از ایمن و سالم بودن محیط کار خود در شرایط تغییرات اقلیمی اطمینان حاصل کنید"، اظهار کرد: این فرصت مناسبی است تا اذهان عمومی را نسبت به موضوع بهداشت و ایمنی در استخرهای کشاورزی حساس کرده و برای اجرای روش‌های صحیح کنترل و پیشگیری از حوادث ناشی از آن اقدام کرد.
وی افزود: در بازدیدهای کارشناسان بهداشت حرفه‌ای از این استخرها، بر رعایت نکات ایمنی از جمله فنس‌کشی، نصب سیم خاردار رشته‌ای، نصب تابلوهای هشدار دهنده، نصب طناب گره دار در چهار طرف استخر به صورت ضربدری و نیز تعبیه پلکان یا نردبان و دیگر تمهیدات ایمن‌سازی تأکید می‌شود.
شاهی گفت: بازدید از استخرهای کشاورزی در طول سال استمرار دارد، در همین راستا سال قبل برای ۳۵ استخر کشاورزی که طبق شیوه‌نامه‌های بهداشتی، دارای شرایط ناایمن بودند، اخطاریه صادر شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان خوشاب اضافه کرد: به منظور پیشگیری از حوادث ناشی از وجود استخرهای ناایمن، ۲ مالک استخر کشاورزی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند و دیگر استخرهای دارای نقص بهداشتی، بهبود عملکرد داشته و نواقص مذکور را برطرف کرده‌اند.
وی افزود: شهروندان برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار، از شنا در این سازه‌ها خودداری کرده و در صورت مشاهده استخرهای ناایمن، مورد را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت اطلاع دهند تا با مالکان آن‌ها برخورد شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.