انتخابات

سازمان دفاع مدنی غزه روز جمعه اعلام کرد که بیش از ۷۰ پیکر شهید فلسطینی را که در عملیات نظامی ۲۰ روزه ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه شهید شده‌اند، پیدا کرده است.

ویرانی گسترده و کشف پیکر بیش از ۷۰ شهید در جبالیا پس از عقب‌نشینی اشغالگران

به گزارش قدس آنلاین، کادر درمان و نیروهای دفاع مدنی اعلام کردند پیکر ده‌ها شهید را از محله‌های اردوگاه جبالیا، پروژه بیت لاهیا و تل الزعتر در شمال نوار غزه بیرون آوردند.

محمود بصل، سخنگوی دفاع مدنی در اظهاراتی به خبرگزاری آناتولی گفت: نیروهای ما بیش از ۷۰ شهید را که بیشتر آنها زن و کودک بودند، از اردوگاه جبالیا بیرون آورده‌اند.

وی افزود: این تعداد شامل حدود ۳۰ شهید تنها از خانواده عسلیه است که ۲۲ نفر از آنها کودک و زن هستند.

این مقام غزه ادامه داد: اکیپ‌های ما هنوز در جبالیا به کار خود پایان نداده‌اند و به جستجوی شهدای بیشتری در زیر آوار خانه‌های ویران شده ادامه می‌دهند.

بصل اردوگاه جبالیا را در نتیجه عملیات نظامی اشغالگران «منطقه مصیبت زده» توصیف کرد.

وی توضیح داد: اشغالگران زیرساخت‌های جبالیا و اطراف آن را ویران کردند و شبکه‌های آب، فاضلاب و برق، مدارس، مراکز بهداشتی و ده‌ها خانه را ویران کرده‌اند.

بصل خاطرنشان کرد: نیروهای اشغالگر همچنین ژنراتورهای اصلی برق بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه را منهدم کردند.

سخنگوی دفاع مدنی ادامه داد: اشغالگران طبقه پنجم بیمارستان العوده در جبالیا را تخریب کردند.

هلال احمر فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال عقب نشینی ارتش اسرائیل از مناطق شمالی نوار غزه، شمار زیادی جسد متعلق به فلسطینی‌ها پیدا شد.

بر این اساس تیم‌های هلال احمر برای حمل اجساد با مشکل مواجه شده‌اند و تیم‌های دفاع مدنی نیز برای بیرون آوردن اجساد از زیر آوار به تجهیزات فوری نیاز دارند.

همچنین هشدار داده شد که به دلیل تاخیر در انتقال اجساد از این منطقه، خطر شیوع بیماری‌های همه‌گیر در شمال غزه به شدت رو به افزایش است.

اوایل روز جمعه ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای پایان عملیات نظامی خود در جبالیا را که به گفته آن ۲۰ روز به طول انجامید و طی آن ۱۰ سرباز کشته شدند، اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.