۸ تیر

ورزشگاه ومبلی شهر لندن امشب از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران میزبان آخرین مسابقه فصل فوتبال باشگاهی در قاره سبز است.

امشب؛ رئال‌مادرید-دورتموند، فینال لیگ قهرمانان اروپا / حمله زنبورها به کهکشان رئالی‌ها

به گزارش قدس آنلاین، ورزشگاه ومبلی شهر لندن امشب از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران میزبان آخرین مسابقه فصل فوتبال باشگاهی در قاره سبز، یعنی فینال لیگ قهرمانان اروپاست. جایی که رئال مادرید به عنوان پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها برابر دورتموندِ «ادین ترزیچ» صف آرایی می‌کند. در این نبرد حساس، مادریدی‌ها به دنبال کسب پانزدهمین جام اروپایی خود هستند و زردهای وست فالن هم دوست دارند پس از کسب اولین و آخرین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان در سال ۱۹۹۷، دوباره بر بام فوتبال اروپا بایستند.

این دو تیم همچنین برای رسیدن به دیدار نهایی مسیر سختی را طی کرده‌اند. رئال در مراحل حذفی از سد لایپزیگ، منچسترسیتی و بایرن‌مونیخ عبور کرده و دورتموند نیز تیم‌های آیندهوون، اتلتیکومادرید و پاری‌سن ژرمن را از پیش رو برداشته است.

از لحاظ نفرات و حضور بازیکنان هم به نظر می‌رسد زنبورها مشکل خاصی نداشته باشند، اما به احتمال زیاد رئال آندری لونین را به دلیل ابتلا به آنفلوانزا در اختیار نخواهد داشت و به جای او تیبو کورتوا در درون دروازه کهکشانی‌ها قرار می‌گیرد. البته پیش از مصدومیت ستاره اوکراینی هم صحبت‌هایی درباره تمایل کارلو آنچلوتی به استفاده از کورتوا در فینال لیگ قهرمانان در رسانه‌ها مطرح شده بود.

وینیسیوس، رودریگو و خوسلو با پنج گل به طور مشترک بهترین گلزنان رئال و نیکلاس فولکروگ نیز با سه گل بهترین گلزن دورتموند در این فصل از چمپیونزلیگ به شمار می‌روند.

یکی از مهم‌ترین نکات این بازی اما حضور تیم آلمانی در آخرین میزبانی ومبلی از فینال لیگ قهرمانان اروپاست. دورتموند در سال ۲۰۱۳ با قبول شکست ۲ بر یک برابر بایرن‌مونیخ به عنوان نایب قهرمانی رسید، ولی به هر حال امیدوار است پس از ۱۱ سال این بار بتواند با قهرمانی خاطره تلخ این ورزشگاه 80 هزار نفری را به دست فراموشی بسپارد.

بر اساس اعلام رسمی نیز اسلاوکو وینچیچ از اسلوونی به عنوان داور این بازی را قضاوت خواهد کرد. او پس از دیدار پایانی لیگ اروپا ۲۰۲۲ بین اینتراخت فرانکفورت و رنجرز، دومین فینال مسابقات باشگاهی یوفا را سوت خواهد زد.

متین نجفی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.