انتخابات

موج گرما طی روزهای اخیر در مناطق مختلف هند، بیش از ۵۰ نفر قربانی از جمله ۶ نیروی امنیتی گرفته است.

موج گرما در هند بیش از ۵۰ نفر قربانی گرفت

به گزارش قدس آنلاین، تارنمای خبری شینهوا با انتشار این خبر نوشت: در روزهای اخیر بیش از ۵۰ نفر در مناطق مختلف هند به ویژه در مناطق شرقی، مرکزی و شمالی بر اثر گرمازدگی ناشی از موج گرما جان باخته اند.

بر اساس این گزارش، حدود ۲۵ نفر از این تعداد تنها در ایالت بیهار هند بر اثر گرمازدگی جان باخته اند. در همین حال آمار تلفات انسانی مشابه ای از دهلی، ایالت شمالی اوترپرادش، ایالت مرکزی «مادهیا پرادش»، ایالت های شرقی «اودیشا» و «جارکند» و ایالت غربی «راجستان» در هند گزارش شده است.

تاکنون نزدیک به ۲۰۰ نفر بر اثر شدت گرما و گرمازدگی در بیمارستان های هند بستری شدند.

طی روزهای اخیر درجه حرارت در نقاط مختلف هند به خصوص در بخش هایی از دهلی و ایالت راجستان به ۵۳ درجه سانتیگراد رسیده که این میزان ۱۰ درجه بالاتر از مدت مشابه سال گذشته در این مناطق از هند گزارش شده است.

بنابر اعلام خبرگزاری خصوصی آنی (ANI: آسیا نیوز بین المللی مستقر در دهلی نو) ۶ تن از کارکنان امنیتی که در امور انتخابات هند فعال بودند به علت دمای بیش از حد در منطقه «میرزاپور» ایالت اوترپرادش جان باختند.

بر اساس گزارش مرکز پزشکی «کالج آر.بی لال»، از مجموع ۲۳ کارمند امنیتی مراجعه کننده به این مرکز ، ۶ نفر جان باخته و وضعیت ۲ نفر دیگر نیز وخیم است.

درهمین حال به گزارش خبرگزاری فرانسه، اداره هواشناسی هند نسبت به شرایط جدید موج گرما در ۱۰ ایالت برای اول ماه ژوئن برابر با ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ هشدار داده واین ایالت ها را پنجاب، هاریانا، دهلی، اوتاراکند، اوترپرادش، مادهیا پرادش، چاتیسگر، بیهار، جارکند و اودیشا معرفی کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.