عملیات اجرایی و بهره برداری چهار طرح عمرانی اداره کل بنارد و دریانوردی استان مازندران روز یکشنبه در مراسمی به صورت ارتباط تصویری توسط وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

بهره برداری از چهار طرح‌ عمرانی بنادر مازندران

به گزارش قدس آنلاین،برای این طرح های عمرانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران به گفته مدیرکل این نهاد در مجموع بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

این طرح های عمرانی شامل تفکیک شبکه آبرسانی و آتش نشانی محوطه ها و مهار آتش بندر نوشهر که با ۵۵۴ میلیارد ریال، تامین برق ساحلی برای تجهیزات خشکی و کشتی های پهلو گرفته در اسکله بندر نوشهر با ۴۳۰ میلیارد ریال و احداث ساختمان مرجع دریایی بندر فریدونکنار با صرف ۵۴۲ میلیارد ریال اعتبار است.

آغاز عملیات اجرایی احداث مجتمع خدمات مسافری دریایی به شیوه ساخت، بهره برداری و انتقال BoT در بندر فریدونکنار دیگر طرح آیین امروز است که به گفته مدیرکل بنارد و دریانوردی مازندران برای آن ۱۵ هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

با بهره برداری این طرح در بندر فریدونکنار برای افزون بر ۵۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

چهار طرح‌ عمرانی بنادر مازندران بهره برداری شد

در زمان حاضر اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران به مرکزیت نوشهر با دارا بودن ۲ بندر تجاری (نوشهر - فریدونکنار) افزون بر فعالیت در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری و نفتی، مسئولیت حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی از رامسر غربی‌ترین خطه مازندران تا ساری در زمینه حفاظت و ایمنی دریانوردی، جست‌وجو و نجات دریایی، برقراری ارتباطات دریایی، حفظ محیط زیست و مقابله با آلودگی دریا، ایمنی آبراه دریایی، رعایت و اعمال کنوانسیون های بین المللی در مدیریت امور بندری و دریایی، برگزاری آزمون های تخصصی، صدور گواهینامه های شایستگی برای خدمه شناورهای تجاری و صیادی و شناسنامه های دریانوردی، ثبت و بازرسی کلیه شناورها و صدور گواهینامه های مربوطه و کنترل و بازرسی فنی و ایمنی کشتی ها و شناورها بر عهده دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.