۸ تیر

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: استفاده از سامانه «تعیین اجاره بها» برای مشاوران معاملات املاک در این شهر اجباری است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

استفاده از سامانه «تعیین اجاره بها» در مشهد اجباری است

به گزارش قدس خراسان، محسن صیادی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ بنگاه مشاوره معاملات املاک در مشهد به دلیل تخلفات عدم استفاده از نرم افزار تعیین اجاره بها به صورت آنلاین، عدم درج حق الزحمه در قولنامه و مبایعه نامه و دریافت حق‌الزحمه مازاد مهرو موم شدند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد بیان کرد: میزان سقف افزایش اجاره بها برای واحدهای مسکونی مشهد در سال ۱۴۰۳ به میزان ۲۰ درصد اعلام شده است.

وی ادامه داد: در این صورت مستاجرانی که برای آنان حکم تخلیه گرفته شده است، برای ابطال آن می‌توانند به اتحادیه مشاوران املاک مشهد مراجعه تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

صیادی به غیرمجاز بودن تعدادی از واحدهای مشاور معاملات املاک در مشهد اشاره و بیان کرد: در این راستا تاکنون ۱۱۱ واحد صنفی بنگاه مشاور املاک نیز به دلیل غیر مجاز بودن (نداشتن پروانه کسب) در این شهر پلمب شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    0 0
    مالکان با اجاره بهای دستوری موافقت نمی کنند چون هیچ کالایی برای قیمت گذاری سامانه ندارد اگر هدف کنترل نرخ ها هست باید همه کالا ها را شامل شود نه فقط اجاره مسکن حتی قیمت مصالح ساختمانی هیچ کنترل نمیشود بنا براین مورد قبول نخواهد شد و
  • قاسم ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    0 0
    به نظرم خیلی عالیه که این طرح رو گذاشتن ولی باید اجباراتی هم کنارش بزارن که قول نامه دستی هم شاملش بشه تا هم املاک و هم موجر نتونن اجاره بها رو تا هر چقدر دلشون میخواد ببرن بالا یا هر کسی هم که جور دیگه اقدام کرد هم بنگاه و هم خونه دو پلمپ کنن و جریمه تا اینجوری راه دور زدن نداشته باشن خدا کنه همه جوانب رو در نظر بگیرن آشنایی دارم که مستاجره موجر برا امسال ۵۰ درصد اضافه کرده آخه با چه قانونی اون بنده خدا از کجا بیاره