انتخابات

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۵۴ پارک علم و فناوری فعال در کشور وجود دارد که می‌توانند در زمینه اشتغال برای دانشجویان نقش آفرینی می‌کنند.

نقش پارک‌های علم‌وفناوری در کاهش نرخ بیکاری دانش‌آموختگان

هاشم داداش‌پور افزود: وظیفه وزارت علوم طراحی دانشگاه‌ها با قصد کارآفرینی برای دانشجویان نیست، زیرا هدف اصلی د رگام نخست طراحی و تاسیس دانشگاه‌ها با قصد تولید دانش است و در گام دوم باید افزایش اگاهی و دانش مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به تغییراتی نسلی که در دانشگاه‌ها بوجود آمده، نقش کارآفرینی هم در دانشگاه ایجاد شده است، به همین دلیل طی  ۲ سال اخیر معاونت فناوری و نوآوری تاسیس شد تا بتواند متولی سیاستگذاری و تنظیم گری پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری باشد.

وی با بیان اینکه ۵۴ پارک علم و فناوری فعال در کشور وجود دارد گفت: بیش از ۱۶۰ مرکز رشد و نوآوری در داخل دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور وجود دارد که هر چه قدر این مراکز تعمیق پیدا کنند در زمینه کارآفرینی و اشتغال برای دانشجویان نقش آفرینی می‌کنند.

به گفته داداش پور بخشی از موضوع کارآفرینی وزارت علوم بر عهده دارد و نه همه آن را و طبیعی است در راستای ماموریت‌های خود سعی می‌کند این نقش را ایفا کند به ویژه مهارت افزایی که دانشجویان برای ورود به بازار کار به آن نیاز دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.