انتخابات

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: شهدای قیام پانزده خرداد جزو مظلوم‌ترین شهدا و از مصادیق "السَّابِقُونَ الأَوَّلُون" هستند.

شهدای پانزده خرداد مظلوم‌ترین شهدای عصر غیبت هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در ویژه برنامه بزرگداشت شب 15 خرداد که با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گقت:شهدای قیام تاریخی 15 خرداد افرادی بودند که به حمایت امام زمان(عج) و نائب برحقش امام خمینی(ره) به میدان آمدند و در این راه به شهادت رسیدند، و از مظلوم‌تری شهدای عصر غیبت هستند.  
وی با اشاره به آیه 100 سوره توبه، "السَّابِقُونَ الأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهاجِرینَ وَ الْأَنْصارِ..." بیان کرد: این شهدا، شهیدان قبل از فتح هستند که در زمانی که هیچ نشانه‌ای از پیروزی وجود نداشت به میدان آمدند و جان خود را فدا کردند و تا امروز هم کمتر از آنها یاد می‌شود و نام و نشانی از آنها نمانده است.
امام جمعه موقت تهران افزود: این شهدای مظلوم در قیام ۱۵خرداد با امام خمینی(ره) پیمان جان بستند و به این ترتیب دست امام و امت در دست هم قرار گرفت و همین امر سرآغاز تحولی بزرگ در منطقه و جهان بود.
وی ابراز کرد: نهضت امام خمینی(ره) در پانزده خرداد سال 42 یک نهضت الهی، قرآنی، محمدی، علوی و فاطمی بود و از سال ۱۳۴۲ به بعد امام خمینی(ره) در حالی که در تبعید به سر می‌برد شروع به کادر سازی و تربیت نیروهای انقلاب کرد به همین جهت بود که این جمله تاریخی که "سربازان من در گهواره‌ها هستند" را فرمودند.
حجت‌الاسلام حاج علی اکبری عنوان کرد: بعد از تبعید امام خمینی(ره) حدود پانزده سال زمان برای وقوع یک انقلاب بزرگ و تحول آفرین لازم بود و رهبر کبیر انقلاب در دوران تبعید مقدمات این کار بزرگ را انجام داد.
وی بیان کرد: بعد از انجام مقدمات انقلاب توسط امام راحل(ره) در سال 57 آن اتفاق بزرگ و آن زلزله تاریخی جلوی چشم جهانیان اتفاق افتاد پرچمی به نام اسلام به دست بزرگ مرد تاریخ یعنی روح الله خمینی(ره) بلند شد.
امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: این انقلاب در قدم اول رژیم فاسد پهلوی را به زباله‌دان تاریخ انداخت و  کار بزرگ‌تر انقلابیون  نوشتن قانون اساسی و تشکیل حکومت مبتنی بر دین بود.
وی اضافه کرد: تشکیل حکومت اسلامی در واقع تحقق آرزوی انبیاء و اولیاء الهی بود و این انقلاب با مبارزه علیه مستکبران عالم زمینه‌ ساز ظهور حضرت حجت(عج) و تشکیل حکومت دینی جهانی خواهد بود.
گفتنی است؛ قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه‌سرایی با نوای حاج سعید حدادیان، پخش کلیپ یادبود ارتحال امام خمینی(ره)  و قرائت حدیث شریف کساء با نوای حجت‌الاسلام حسن فیروزی‌نیا از دیگر برنامه‌های مراسم بزرگداشت قیام پانزده خرداد در حرم مطهر رضوی بود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.