انتخابات

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با اشاره به راه‌اندازی دادگاه صلح گفت: بر اساس قانون شورای حل اختلاف تا پایان سال آذر باید در سراسر کشور دادگاه‌های صلح برقرار شود.

دادگاه های صلح تا آذر امسال در تمام کشور راه اندازی می شود

همایش منطقه‌ای غرب کشور با محوریت نحوه اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف و ایجاد دادگاه‌های صلح با حضور رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه، رؤسای کل دادگستری استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همدان به میزبانی دادگستری استان کردستان در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان برگزار شد.

در این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه ضمن تسلیت رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، اظهار داشت: در سالجاری شوراهای حل اختلاف در کشور به صورت کارآمد در مسیر صلح و سازش فعال می‌شوند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه تصریح کرد: دعاوی در صلاحیت دادگاه صلح، ترکیبی از دعاوی حقوقی، کیفری و خانواده است و فلسفه وجودی دادگاه صلح، ایجاد و ترویج صلح و سازش در میان مردم است و شوراهای حل اختلاف در کنار این دادگاه می‌توانند از اطاله دادرسی جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی افزود: تعامل بالای دادگاه صلح و شوراهای حل اختلاف و استفاده مطلوب از ظرفیت شورای حل اختلاف، سبب می‌شود تا آمار صلح و سازش در پرونده‌های قضایی به نحو محسوسی ارتقا یابد.

وی تاکید کرد: ممکن است تا ۶۰ درصد پرونده‌های دادگستری که قابلیت صلح و سازش دارند به شعب دادگاه صلح ارجاع شوند و بر اساس قانون لزوماً باید تا آذر سال جاری دادگاه‌های صلح در سراسر کشور تشکیل شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.