انتخابات

پس از هفت سال که هواداران فوتبال و به‌خصوص خود کیلیان امباپه منتظر پیوستن به رئال مادرید بود، سرانجام این انتفال تاریخی به انجام رسید.

واکاوی دو ترانسفر تاریخی به رئال مادرید/ انتقال امباپه و رونالدو چقدر شبیه به یکدیگر است؟

به گزارش قدس آنلاین، روز دوشنبه رئال مادرید به صورت رسمی اعلام کرد ستاره فرانسوی با قراردادی  پنج‌ساله به این تیم پیوسته و فلورنتینو پرز بار دیگر نشان داد اگر دست روی بازیکنی بگذارد سرانجام وی را به سانتیاگو برنابئو می‌آورد. آمدن این فوق‌ستاره فرانسوی به پایتخت اسپانیا، بسیاری را به یاد انتقال تاریخی دیگر یعنی آمدن کریستیانو رونالدو از منچستریونایتد به جمع سپیدپوشان می‌دانند؛ ترانسفری که سبب رقم خوردن اتفاقات زیبایی برای رئال و ستاره پرتغالی شد. اما این دو انتقال چه شباهات‌ها و تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

مخالفت شدید باشگاه‌ها

دیگر همه هواداران فوتبال در دنیا می‌دانند ناصر الخلیفی و سران پاری‌سن‌ژرمن هرکاری می‌توانستند در مدت این هفت سال انجام دادند تا امباپه را در پارک دوپرنس نگه دارند. حتی آن‌ها با وسط کشاندن پای امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و همین‌‎طور امیر قطر، از قدرت‌های ماورایی فوتبالی هم استفاده کردند تا دو فصل پیش کیلیان قراردادش با پاریسی‌ها را تمدید کند. در سال ۲۰۰۹ هم داستانی شبیه به این وجود داشت. سران منچستریونایتد و الکس فرگوسن مخالف شدید جدایی کریستیانو رونالدو بودند و بارها در مصاحبه‌هایشان به این نکته اشاره می‌کردند؛ رونالدو فروشی نیست، اما دیگر دل کریستیانو در منچستر نبود و به دنبال مبارزه بزرگ‌تری در مادرید می‌گشت. در نهایت فلورنتینو پرز توانست با شکستن رکورد نقل و انتقالاتی آن زمان با رقم 80 میلیون پوند ، رونالدو را به مادرید بیاورد.

قدرت رسانه‌ای

کریستیانو رونالدو در آخرین سال حضورش در منچستریونایتد به بزرگ‌ترین افتخارات تیمی و فردی رسیده بود و برنده توپ طلا به شمار می‌رفت. از همان سال استارت دوقطبی مسی - رونالدو خورد. همه کارشناسان و رسانه‌ها در حال مقایسه این دو قدرت نوظهور جدید دنیای فوتبال بودند. CR7 از آن سال‌ها به‌ دلیل شخصیت مغرور و مدل زندگی‌اش از لحاظ رسانه‌ای، قوی‌ترین بازیکن فوتبال اروپا به شمار می‌رفت و پیوستن او به رئال علاوه بر کمک‌های فنی و فوتبالی، سبب درآمدزایی‌های بسیاری برای مادرید شد. کیلیان امباپه با اینکه هنوز قهرمان اروپا نشده و توپ طلا  در کلکسیون افتخاراتش دیده نمی‌شود، اما در کنار ارلینگ هالند به عنوان سوپراستارهای جدید دنیای فوتبال شناخته می‌شود. قراردادهای تبلیغاتی مختلف و آمار بالای تعقیب‌کننده‌های مجازی، قدرت بالای رسانه‌ای او را تصدیق می‌کند.

 

کریستیانو به همه چیز رسیده بود

رونالدو با منچستریونایتد لیگ قهرمانان را بالای سر برده بود و برنده توپ طلا به شمار می‌رفت. او در چنین شرایطی به عنوان ناجی رئال مادرید ظاهر شد و با پیوستن به تیمی که زیر سلطه بارسلونای پپ گواردیولا بود، مبارزه فوق‌العاده سختی را به جان خرید و در نهایت پس از آمدن شخصیت‌های جاه‌طلبی مثل رونالدو و مورینیو، لوس‌بلانکوس به دوران اوج خودش بازگشت و همه جام‌ها را ربود.‌ امباپه اما برخلاف CR7 تشنه‌ رسیدن به لیگ قهرمانان و توپ طلاست. او در پی‌اس‌جی با وجود تیم پرستاره‌ در نهایت نتوانست فاتح اروپا شود. اگر در جام جهانی ۲۰۲۲ فرانسه قهرمان می‌شد، قطعاً باتوجه به نمایش درخشان امباپه در کل جام و البته هت‌تریک فراموش نشدنی در فینال، برنده توپ طلا نام می‌گرفت اما در ضربات پنالتی آرژانتین قهرمان جهان شد تا در کمال ناباوری باز هم مسی توپ طلا بگیرد.

رئال مادرید در حال حاضر برخلاف سال ۲۰۰۹ در شرایط فوق‌العاده‌ای به‌سر می‌برد. این تیم در ۱۰ سال گذشته ۶ بار فاتح لیگ قهرمانان شده و در چنین شرایطی امباپه برای کامل کردن کلکسیون افتخاراتش به رئال پیوسته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.