نخستین پیش نشست نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت با شرکت علما، رهبران و فعالان میدانی جبهه مقاومت در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت

حجت الاسلام سید محمد ذوالفقاری، مدیر زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی در این پبش نشست که در محل اتاق فاطمیون واقع در باب الهادی(ع) صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، گفت: گرچه برخی کشورها روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را پیگیری می کردند، اما حرکت جهادی طوفان الاقصی ضمن بر هم زدن معادلات باطل آنها نقشه های آنها را نقش بر آب کرد.
وی تصریح کرد: پیامدهای پس از طوفان الاقصی به روشنی نشان داد که قلوب ملت‌ها و مردم آزاده سراسر دنیا با مردم مظلوم غزه است و تا آخرین نفس از آنها دفاع خواهند کرد. 
شیخ حسین قاسم، عضو مجمع علمای مقاومت لبنان در این نشست با استناد به  آیاتی از سوره مبارکه یوسف ،ابراز داشت: برادری و اخوت شعار امت اسلامی است اما امروز در اثر سرسپردگی و خودباختگی برخی سران کشورهای اسلامی شاهد آن هستیم که آنها در مقابل درد و رنج، مصیبت های غیر قابل توصیف فرزندان امت در غزه نه تنها نقش برادری را ایفا نمی‌کنند. بلکه با رفتاری همچون برادران یوسف در آشکارا به دروغ چیزی می‌گویند و در پنهان با دشمن به نوعی دیگر رفتار می‌کنند. 
وی بیان کرد: در مقابل عملکرد جبهه مقاومت و شجاعت رهبری غیور آن در دفاع از آرمان قدس شریف امری است غیر قابل انکار و شهادت رهبران و فرمانده هان این جبهه خود گواه عملکرد آن است.
نماینده گروه‌های مقاومت فلسطینی با گرامیداشت  یاد و خاطره  امام خمینی رحمه الله علیه یادآور شد:  ما قدردان تلاش های امام خمینی (ره) هستیم، چرا که ایشان یکی از مهمترین اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را تلاش عملی و حمایت آزاد سازی قدس شریف اعلام کردند.
وی خاطرنشان کرد: در زمانی که همگان مساله اشغال قدس را امری عادی قلمداد می کردند، بنیانگذار انقلاب اسلامی با حمایت های بی دریغ خود روح تازه ای به کالبد فلسطین دمید و او بود که مساله قدس را زنده کرد. 
شیخ قاسم حسین همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطر سیدالشهدای مقاومت، حاج قاسم سلیمانی  عنوان کرد: آن شهید والا مقام در راه دفاع از فلسطین مظلوم و نابودی اسرائیل تلاش های بسیاری کرد. 
گفتنی است؛ افتتاحیه نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت ١٨ خرداد در دمشق با حضور چهره‌های برجسته محور مقاومت برگزار خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.