با حضور کارگردان و نویسنده مجموعه مستندهای "‌امیدبان" دو مستند از این مجموعه در مشهد اکران شد.

اکران دو مستند از مجموعه ‌امیدبان در مشهد

در این اکران که به همت "بنیاد حرکت انسانی" و با حضور صادق دهقانی کارگردان این مجموعه مستندها انجام شد دو مستند "دیده بان" و "جان کمجان" به نمایش درآمد.

 صادق دهقانی کارگردان بعد از نمایش این دو مستند با بیان این که من پیش از این دو مستند، فیلم مستند "تالان" را ساخته بودم که به بحث مشکلات آب و تأثیرات آن بر زندگی آدم‌ها می‌پردازد گفت: قاعدتاً "تالان" تلخ بود و یادم هست تا آن زمان فیلم‌هایی که در دیگر موضوعات محیط زیست هم دیده بودم هم همین نگاه را داشت اما من از یک جایی به بعد فکر کردم به جای این که در کارهایی که می‌سازم فقط دردها و مشکلات را به بینندگانم نشان بدهم باید به دنبال یافتن‌امید در محیط زیست هم باشم.

اکران دو مستند از مجموعه ‌امیدبان در مشهد

دهقانی که ساخت چندین مستند را در کارنامه هنری خود دارد، افزود: همزمان که قرارداد این کار را امضا کردم برایم مشکلی پیش آمد که می‌توانست باعث نوعی ناامیدی برای ادامه راه شود چون در روزهای بدی قرار گرفته بودم اما با وجود کرونا و آن مشکل، مصمم شدم که ‌"امیدبان" را بسازم و این شد که سراغ محمد درویش به عنوان فعالی کار بلد در این حوزه رفتم و"امیدبان" کلید خورد.

کارگردان فیلم "کامیابی مسک" در بخش دیگری از گفته‌هایش با بیان این که شرکت شما در این برنامه نشان از دغدغه شما در ماجرای محیط زیست دارد تصریح کرد: هر کدام از شما می‌توانید یک‌امیدبان باشید و در این راستا گام بردارید و امید را در جامعه ترویج کنید.

دهقانی در پایان صحبت‌های خود این نوید را داد که به زودی مجموعه مستند "امیدبان" به زودی از شبکه مستند صداوسیمای کشور پخش خواهد شد.

مهندس محمد درویش فعال نام آشنای محیط زیست با بیان این که در حوزه محیط زیست با مشکلات متعدد روبرو هستیم گفت: با این همه مشکلات اما هر کدام از ما می‌توانیم به عنوان شهروندان مسئولیت‌پذیر در راستای اصلاح سیمای نادلپذیر سرزمین مادری و خانه پدری گام برداریم تا این سیما اندکی دلپذیرتر بشود و این همان کاری است که هدایت الله دیده‌بان شخصیت مستند "دیده‌بان" و "سیروس زارع" شخصیت مستند "جان کمجان" و ادم‌های دیگری در اقصا نقاط ایران انجام می‌دهند.

وی با بیان این که همیشه صحبتم با فعالان محیط زیست این بوده است که اگر ناراستی‌ها و کاستی‌ها را می‌بینیم تنها به نشان دادن آن‌ها و گله و شکایت بسنده نکنیم افزود: وقتی مشکلات را نشان می‌دهیم که بسیار هم ارزشمند است، باید برای بر طرف کردن آن هم راه حل مناسب را داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از گفته‌هایش به تصویب سند امنیت غذایی ایران در تیر ۱۴۰۲ توسط دولت ابراهیم ریسی اشاره کرد و گفت باید پیگیر اجرایی شدن این سند باشم که موضوع مهمی در امنیت غذایی جامعه است.

درویش در پایان با اشاره به اهمیت مستندهایی چون "امیدبان" به بنیاد حرکت انسانی پیشنهاد داد سراغ آدمهایی بروند که در حوزه‌های مختلف چراغ امید را در سرزمینمان روشن نگه داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.