۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶
کد خبر: 992172

استاندار خراسان رضوی گفت: بررسی کردیم که حدود ۱۲ - ۱۳ هزار کلاس کم داریم. در دولت سیزدهم چهار هزار کلاس ساخته شد و زمینه و امکان ساخت پنج هزار کلاس فراهم شد که ساخت این کلاس‌ها امروز آغاز شد و امیدواریم رکورد سه ساله شکسته شود.

آغاز ساخت ۵۰۰۰ کلاس درس در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، یعقوب‌علی نظری امروز در مراسم بهره‌برداری از ۲۱ مدرسه در قالب ۱۳۰ کلاس درس و چهار پروژه ورزش دانش‌آموزی در قالب برنامه «یادگار ابراهیم» اظهار کرد: ۵۰ درصد این کلاس‌ها به همت خیران و در حداقل زمان ساخته می‌شود تا همه مدارس ما در همه نقاط تک‌شیفته شوند. این مولدسازی نقطه تمایزی نسبت به سایر مولدسازی‌ها دارد و این است که حتی اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی نیز در این برنامه قرار گرفت تا مازاد آن‌ها در ساخت کلاس‌ها هزینه شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در کشور ما همچنان فضای سوگ ناشی از دست دادن شهدای خدمت و در رأس آنها رئیس جمهور حاکم است. با وجود این غم و خلأ، بهترین کار رهروی در مسیر این شهداست و جریان خدمت بهترین رهروی برای رضایت آنها و تکلیف برای ماست.

وی با بیان اینکه در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، آنچه اهمیت داشت، حل مسائل و گره‌ها بود، گفت: ایستایی، خط قرمز ماست و این درست نیست که مسائل بماند و حل نشود به‌دلیل اینکه مثلاً منابع نداریم.

نظری ادامه داد: ما مسائل را در استان فهرست کردیم. یکی از مسائل عمده در آموزش و پرورش استان، کمبود فضای آموزشی بود. میانگین فضای آموزشی کشور ۵.۴ مترمربع است، در حالی که ما در استان یک مترمربع کمتر و تقریباً ۴.۵ مترمربع فضا داریم. مشکل دوم، توزیع این فضای آموزشی بود که سرانه در حاشیه شهر مشهد تقریباً به دو مترمربع می‌رسید.

استاندار خراسان رضوی افزود: این از مسائل عمده‌ای بود که در این زمینه ما بیشتر نقش و مسئولیت داشتیم. این مسئله جنبه فرادستگاهی برای آموزش و پرورش داشت که باید به‌عنوان یک مسئله عمده کمک می‌کردیم. منابع مالی در کشور و دولت محدود بود، بنابراین اگر می‌خواستیم براساس منابع سنواتی و جاری این مسئله را حل کنیم، امکان‌پذیر نبود، اما تأکید کردیم از امکانی استفاده کنیم که تبدیل به قانون هم شد، در برنامه هفتم قرار گرفت و سران سه قوه، مجوز مولدسازی را از مقام معظم رهبری گرفتند.

در ادامه، سید امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: از یادگاری‌های دولت سیزدهم و روش دولت شهید رئیسی که به‌عنوان اکسیر معرفی شد و نه‌ تنها در جامعه اسلامی ایران، بلکه برای جوامع بشری و تمام جهانیان الگو و اسوه شد، جهاد شبانه‌روزی، خالصانه و برای خدا، بدون پرداختن به حواشی و با فروتنی بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.