معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اگر مصرف سیگار و مواد دخانی به مدت دو سال قطع شود، عوارض ایجادشده روی قلب به طور کامل از بین می‌رود.

با ترک سیگار چه تغییری در قلب تان ایجاد می شود؟

حسین فرشیدی، درباره نقش مصرف دخانیات در ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر اظهار کرد: مصرف دخانیات یکی از مؤثرترین عوامل خطر در ایجاد بیماری‌های قلب و عروق، ریه و تمام بیماری‌های غیرواگیر است.

وی ادامه داد: سیگار نکشیدن برای بیماران قلبی بسیار مهم است. خوشبختانه اگر مصرف سیگار و مواد دخانی به مدت دو سال قطع شود، عوارض ایجاد شده روی قلب به طور کامل از بین می‌رود. دانستن این موضوع برای افرادی که مصرف‌کننده سیگار و مواد دخانی هستند، بسیار امیدوارکننده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره عوارض مصرف سیگار در بیماران دیابتی و افراد دارای فشار خون گفت: دیابت و فشار خون هر دو به تنهایی عوارض زیادی در بدن ایجاد می‌کنند؛ اگر به این عوارض، مصرف سیگار هم اضافه شود همه مشکلات چند برابر می‌شود.

فرشیدی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از بیماری دیابت و فشار خون، پویش ملی برگزار شده است. اکنون مسئولان مربوط در وزارت بهداشت و رؤسای دانشگاه‌ها به طور دقیق روی کنترل این بیماری تمرکز کرده‌اند.

منبع: آنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.