۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲
کد خبر: 992447

لیستی که در کنار حکم دادگاه لاهه قرار خواهد گرفت؟

محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل بین الملل

رژیم صهیونیستی بیش از هشتاد سال از استراتژی چمن زنی یعنی کشتار کودکان فلسطینی انجام می دهد. این موضوع بر اساس اصل شریعتی است که صهیونیست ها در کتاب تلمود خود آموخته اند

هرچند که بالاخره پس از گذشت هشت ماه از جنگ غزه روز گذشته، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد تصمیم خود برای قرار دادن اسرائیل در فهرست سیاه  کشورهایی که به کودکان در مناطق درگیری آسیب می‌زنند را به این رژیم اعلام کرده است، همزمان جنگ زرگری بین مقامات رژیم صهیونیستی و سازمان ملل آغاز شد تا جایی که «گیلعاد اردان» سفیر رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد، از کابینه نتانیاهو خواست در پاسخ به تصمیم سازمان ملل متحد برای قرار دادن این رژیم در لیست سیاه قاتلان کودکان، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را یک «سازمان تروریستی» اعلام کند. با توجه به این مسئله اقدام دبیرکل سازمان ملل در نوبه خود اقدامی مثبت درجهت حمایت از مردم غزه هست اما این اقدام می تواند در چند جهت قابلیت نقد و بررسی دارد:

نخست اینکه سازمان ملل باید علاوه بر قرار دادن نام رژیم صهیوینستی در لیست سیاه، نمایندگان این رژیم را از مجامع عمومی، شورای حقوق بشر و عضویت در دیگر ارگان سازمان ملل منع و بعضأ آنها را اخراج می کرد. هرچند که متأسفانه به دلیل نفوذ ایالات متحده آمریکا، فرانسه، آلمان و حتی لابی های صهیونیسم در سازمان ملل  این کار هیچگاه عملیاتی نخواهد شد و حتی قرار گرفتن نام اسرائیل در لیست سیاه  توسط آنتونیو گوترش، نوعی فرار به جلوی حقوق بشری توسط سازمان ملل باشد.

دوم؛ اعلام قریب‌الوقوع این موضوع نگرانی عمیقی را در میان مسئولان اسرائیلی ایجاد خواهد ساخت، چرا که این روند بخشی از مجموعه مصوبات بین‌المللی علیه اسرائیل در عرصه بین المللی و منطقه ای به شمار می‌رود که می‌تواند عواقبی برای کشورهای تأمین کننده سلاح اسرائیل بویژه در نزد افکار عمومی این کشورها داشته باشد. اما تل آویو مانند دفعات گذشته نسبت به این موضوع بی اعتنایی خواهد کرد چراکه اسرائیل دارای حامیان اوپایی نظیر انگلیس، فرانسه و آلمان و نیز آمریکا در شورای امنیت است و این تصمیم و نامه دبیرکل در بایگانی سازمان ملل محفوظ خواهد ماند.

سوم، امروزه در برخی از محافل از رژیم صهیونیستی بعنوان یک دولت آپارتاید نام می برند در حالی که آپارتاید به معنای نژادپرستی است و اقداماتی که صهیونیست ها در بیش از هشتاد سال گذشته در سرزمین های اشغالی فلسطین انجام داده اند نسل کشی و کشتار بی رحمانه زنان و کودکان بی گناه بوده است. این در حالی است که رژیم صهیونیستی بیش از هشتاد سال از استراتژی چمن زنی یعنی کشتار کودکان فلسطینی قبل از بلوغ و رسیدن به بزرگ سالی است انجام می دهد. این موضوع بر اساس اصل شریعتی است که صهیونیست ها در کتاب تلمود خود آموخته چراکه به اعتقاد آنها غیر یهودیها حیوانات ناطق انسان نما هستند و خانه‌شان حکم طویله و نطفه‌شان حکم نطفه حیوان را دارد و غارت مال و تعرض به جان و ناموس آنها حلال می باشد.

در پایان باید به این مسأله اشاره کردکه قرار گرفتن نام رژیم صهیونیستی در کنار اسامی گروه های تروریستی همانند داعش، الشباب و القاعده گامی خوبی است که سازمان ملل نه تنها پس از گذشت هشت ماه بلکه بیش از هشتاد سال از جنایات نسل کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین انجام داده است و شاید بتوان گفت این یک شوی تبلیغاتی با چاشنی فرار به جلوی سازمان ملل است که در طی این مدت از شکل گیری رژیم صهیونسیتی و جنایات بی‌شمار آن سکوت کرده است. امروزه وقتی که دادگاه لاهه حکم بازداشت نتانیاهو را صادر کرد بلافاصله مجلس نمایندگان آمریکا این نهاد حقوقی بین المللی را محکوم و اعضای دادگاه را تحریم می نماید. شاید در آینده قرار گرفتن نام سران رژیم اسرائیل در لیست سیاه همانند بازداشت سران جنایتکار رژیم صهیونیستی علی‌رغم میل حکام غربی‌ها پایان یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.