آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در پیامی از شمار بالای تلفات انسانی جنگ غزه انتقاد و تاکید کرد که این وحشت باید متوقف شود.

دبیرکل سازمان ملل: وحشت در غزه باید متوقف شود

به گزارش قدس آنلاین، گوترش در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با اشاره به اینکه جنگ غزه خونین‌ترین منازعه برای کارکنان سازمان ملل بوده است، نوشت: از زمان برگزاری مراسم یادبود کارکنان کشته شده سازمان ملل در سال ۲۰۲۳ فلسطینیان زیادی جان خود را از دست داده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل، افزود: از ۱۸۸ کارمند سازمان ملل که در سال میلادی گذشته (۲۰۲۳) جان خود را در حین انجام مأموریت از دست دادند، ۱۳۵ تن از آنها مربوط به کارکنان آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) بود که در غزه به دست نظامیان صهیونیست کشته شدند که با فاصله بیشترین شمار نیروهای سازمان ملل است که در یک منازعه جان خود را از دست می‌دهند.

گوترش در این پیام می‌افزاید: از زمان برگزاری مراسم یادبود برای کارکنان جان باخته سازمان ملل در روز پنجشنبه تا به امروز شاهد جان باختن شمار بیشتری از غیرنظامیان طی عملیات ارتش (رژیم) اسرائیل بوده‌ایم که این موضوع قابل قبول نیست و این وحشت در غزه باید متوقف شود.

گفتنی است؛  گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در سخنانی در مجمع عمومی که با حضور بستگان خانواده‌های کارمندان جان‌باخته این سازمان برگزار شد، گفت: امروز ما یاد و خاطره ۱۸۸ پرسنل سازمان ملل را که در سال ۲۰۲۳ حین انجام وظیفه جان خود را از دست دادند، ارج می‌نهیم و در میان این افراد، ۱۳۵ زن و مرد هستند که برای آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در غزه کار می‌کردند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در ادامه، افزود: این بیشترین تعداد پرسنل ما هستند که در یک درگیری یا بلایای طبیعی از زمان تأسیس سازمان ملل کشته شده‌اند، واقعیتی که ما هرگز نمی‌توانیم آن را بپذیریم.

گوترش ادامه داد: برخی از آنها با خانواده‌هایشان در بمباران خانه‌های خود و برخی دیگر هم در ادارات و یا در پناهگاه‌ها سر کار بودند که (توسط صهیونیست‌ها) کشته شدند و من درخواست خود را برای پاسخگویی کامل برای تک‌تک این مرگ‌ها تکرار می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه پرسنل آنروا به‌ عنوان نمایندگان جامعه بین‌الملل در غزه زندگی کرده و کشته شدند و لذا این رخداد مستحق توضیح است، گفت: سازمان ملل متحد خواستار رضایت اعضای خانواده برای درج نام عزیزانشان در مراسم امروز شده و این رویه‌ای است که توسط قوانین ما ایجاد شده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: متأسفانه ما نتوانستیم با بسیاری از اعضای خانواده همکارانمان تماس بگیریم زیرا آنها یا کشته و یا بر اثر حملات (رژیم) اسرائیل مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

گوترش افزود: امروز یاد و خاطره برخی از آن همکاران را با نام کاملشان گرامی می‌داریم و از دیگران با عناوین حرفه‌ای‌ آنها تجلیل می‌کنیم. من شخصاً از اینکه علیرغم تمام تلاش‌هایمان نتوانستیم از پرسنل خود در غزه محافظت کنیم، متاسف هستم و امروز به یاد آنها هستیم و فداکاری و خدمت آنها را ارج می‌نهیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.